Sinterklaas op Bali! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu Sinterklaas op Bali! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu

Sinterklaas op Bali!

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

21 November 2010 | Indonesië, Bali

Lieve allemaal,

Jaaaa, jullie lezen het goed! Sinterklaas neemt zelfs even de tijd om de Nederlandse kindjes op Bali te bezoeken! En daar horen natuurlijk zwarte pieten bij ;)
Vanmorgen om kwart over 12 werden we opgehaald door Nicoline om te gaan lunchen in de Ratatouille. Daar zou het vanmiddag allemaal gaan gebeuren :D
Na de lunch gingen we naar het huis waar we ons allemaal gingen schminken: 7 pieten en een Sinterklaas! Aangezien het in Nederland zo ongeveer vriest als Sinterklaas er is en het hier zo’n 30 graden warmer is was het wel even een ander verhaal :D En al het witte vel moet bedekt zijn.. we zijn wel bruin geworden, maar zo bruin nog niet haha! En bij het bedenken dat we allemaal zo’n warm pak aanmoesten brak het zweet je al bijna uit! En toen vertelde ze ook nog dat het warmer dan vorig jaar was, en dat het toen al bijna niet uit te houden was.. OJEEE:D Maar ik zal ophouden over de hitte..ik weet dat jullie het een stukje minder warm hebben!
Haha goed, toen allemaal schminken, en nog even besproken hoe we het aan gingen pakken. Nog steeds gek om hier zoveel Nederlanders bij elkaar te hebben, en dan ook nog zwarte piet spelen! Maar het was erg gezellig!
Tegen half 4 werden we opgehaald door een versierde pick up en een echte Harley Davidson! Erg gaaf! Een van de pieten ging achterop de Harley en de rest in de pick up achterop! Toen moesten we ongeveer een kwartiertje rijden naar het restaurant. Onderweg werden we natuurlijk door iedereen aangestaard! ZOO geniaal! Die Balineze snappen er helemaal niks van en de Nederlandse toeristen eigenlijk ook niet haha! Sinterklaas op Bali?!?!?! Maar de Balinezen wisten niet wat ze overkwam natuurlijk, een pick up met allemaal zwarte mensen erin met gekke pakjes aan, en een man met een lange baard en mijter! Ze kennen Sinterklaas hier natuurlijk niet, dus het was erg grappig om al die gezichten te zien! :D Ook kwamen we onderweg nog een paar keer politie tegen, en die zat ons ook maar gek aan te gapen wie en wat we nou waren!
Aangekomen bij het restaurant was het erg druk! Heel veel ouders met kinderen, en allemaal Nederlands! Met Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht werden we onthaald, en met z’n allen op naar het podium. Daar hebben we de hele middag liedjes gezongen, pepernoten uitgedeeld, op de foto geweest, gedanst en gek gedaan natuurlijk! Veel kinderen hadden iets voorbereid en ontzettend veel tekeningen gemaakt. Zo schattig!
Toen we weggingen werden we weer uitgezwaaid door iedereen, en zat het er weer op! Onderweg hebben we vanuit de auto, nog allemaal kinderen pepernoten gegeven die in andere auto’s zaten, zo grappig, die wisten ook helemaal niet wie we waren maar vonden het maar al te leuk! En de rest van de pepernoten zelf opgegeten natuurlijk.. HEERLIJK! Die hadden we nog niet gehad dit jaar
Na het afschminken zijn we nog even langs de McDonalds geweest: de eerste keer voor ons in 3 maanden! Erg lekker ;) Thuis nog even de laatste schmink eraf gedoucht en we zijn weer onszelf haha

Gisteren zijn we naar Dreamland geweest! Een heel mooi strand in het zuiden van Bali. Dromeland haha! Wit strand, blauwe zee en erg mooi weer! En het vervoer was weer een heel avontuur! Op de heenweg, op onze afdingmanier weer een taxi gescoord voor een mooi prijsje haha! Toen we in Dreamland waren, wou ie ons eruit zetten omdat ie zogenaamd niet had begrepen dat we naar Dreamland Beach moesten.. 2 meiden, strandtas en strandhandoek onder de arm.. wat zouden wij nou gaan doen? Het laatste stukje lopen was nogmaar een half uurtje zei ie.. Daar hadden we niet zo veel zin in dus hebben ietsje meer betaald en toen heeft ie ons netjes op de parkeerplaats bij het strand afgezet Nog even een telefoonnummer gevraagd voor het ophalen, want hij zei dat er geen taxi’s waren daar! Dus hadden we dat fijn geregeld! Dachten we.. maar daar kom ik zo op.. ;)
Toen over een stenenweggetje naar het strand gelopen, en bij een van de laatste stappen gigantisch mn teen opengehaald! Een dikke glip zit erin dus dat deed wel ffe zeer! Meteen maar een “hansaplast” gevraagd (zo noemen ze een pleister hier haha :p) en het wondje schoongespoeld met zeewater Nou goed, op het strand moet je een strandbedje huren, die we eerst maar even onder de parasol vandaan hadden gehaald en pal in de zon neer gezet :D en meteen voel je je heel populair! Veel vrouwtjes die een masaas (massage, maar ze zeggen allemaal: MASAAAAS?) willen geven. En vertellen meteen hoe beautiful je huid is, want daar zijn ze maar wat jaloers op(ze willen zo blank mogelijk zijn hier)! Ze hadden zich fijn gesetteld onder onze parasol zodat ze in de schaduw konden zitten, hadden ze toch even geluk met ons! :D Wel grappig! Uiteindelijk konden we de verleiding toch niet weerstaan en hebben we een full body massage gehad! We hebben een heerlijke middag gehad, en de zee was ook erg lekker om in te zwemmen. Lekker warm en hoge golven! Leuk leuk!

Toen we naar huis wouden, zijn we eerst bij de parkeerplaats gaan kijken of we daar misschien een taxi konden vinden..er kwam een man naar ons toe voor vervoer (gewoon zn eigen busje) maar die vroeg het dubbele van wat we op de heenweg hadden betaald! Daar gingen we natuurlijk niet mee accoord, dus maar snel onze chauffeur van de heenweg gebeld. We waren alvast van de parkeerplaats naar de weg gelopen om m op te wachten. De man die on seen taxi aanbood, liep mee en ging bij ons zitten. Hij had gehoord van ons telefoongesprek, en wou vast zien of die man die we gebeld hadden echt zou komen ofzo. Dachten we. Toch een beetje met m gekletst, en m wijsgemaakt dat we uit China kwamen! Hij moest lachen, en wij bleven serieus haha, erg grappig :p
Nouja, toen onze chauffeur aan kwam rijden begon die man van de parkeerplaats ineens wild te gillen, te zwaaien en te roepen, toen snapte wij het helemaal niet meer! Wij liepen maar gewoon naar de taxi en stapte in. Er kwam ineens een man van de security bij en begon zich ermee te bemoeien. Dat we niet in mochten stappen! Wat bleek nou: hier geld een of andere regel dat de taxi alleen mensen mag DROPPEN en niet meenemen vanuit hier. De mensen die met hun eigen taxi bij dreamland staan “mogen” alleen mensen wegbrengen. Nou we vonden het belachelijk want zij vroegen veel meer! Hebben toen tegen die security gezegd dat wij hem speciaal gebeld hadden, omdat we dat afgesproken hadden! Onze taxichauffeur zei: stap maar uit, en loop maar een stukje in de goede richting. Ik rij vast vooruit, en pik jullie op als ze ons niet meer kunnen zien. Hij maakte met zijn handen “vechtgebaren”, en dat het dus echt uit de hand zou kunnen lopen als we zouden blijven zitten, het gaat het hard aan toe hier!! We vonden het wel raar dat ze zo overdreven reageerden, er waren genoeg toeristen die vervoer nodig hadden en een groep Australiers stapte ook gewoon in een passerende taxi.
We zijn toen een stukje gaan lopen en onze taxi haalde ons in en maakte gebaren dat ie verderop zou wachten. Maar toen ineens kwam de security op zn brommertje erachteraan! Toen we uit het zicht van de parkeerplaats waren, was de taxi nergens te bekennen..SHIT! We wisten echt niet hoever we nog moesten gaan lopen, want zagen m in de verte al niet meer rijden! Blijkbaar was die security helemaal achter m aan gereden en kon ie niet stoppen. Nouja daar stonden we dan, zonder taxi en we hadden echt niet zoveel geld meer bij ons. We zeiden nog: zullen we gaan liften?! (als grapje..)Maar zagen het al voor ons dat we het hele eind moesten gaan lopen.. En toen ineens stopte er een auto! Een man uit Timor met een Balinese vrouw en hun zoontje. Ze vroegen waar we heen moesten, en dat ze ons wel mee wouden nemen! Zonder erbij na te denken zijn we eigenlijk ingestapt en die mensen waren echt superaardig. We hadden het verhaal uitgelegd en gevraagd of ze ons naar naar de grote weg wilden te brengen, waar we zelf een taxi konden pakken. Maar ze moesten richting Denpasar en konden ons daar ook wel afzetten! Super lief! Onderweg vertelde die man dat ie vroeger zelf ook stage had gelopen en ook wel eens in zo’n situatie had gezeten! Verder vertelde hij wat hij allemaal al had gedaan en hij was de hele wereld al over geweest! Hij was director financial in een Hotel, dus ze hadden het ook niet slecht Het leek echt net een Nederlands gezinnetje! Omdat Kuta vanuit Dreamland op de weg naar Denpasar ligt, en zijn vrouw nog even Japans wou halen in Kuta, hebben ze ons bij het resort afgezet, zo lief! Zulke mensen zijn echt geweldig! We wouden ze nog wat geld geven, maar dat wouden ze niet aannnemen. Toen hebben we stiekem wat geld achter gelaten in de auto, om ze toch te bedanken. Wat een lieve mensen!

Er zijn weer wat ontwikkelingen op stage. Maar omdat we nog nergens zekerheid over hebben vertel ik het wel als we zeker weten hoe de laatste maanden van de stage gaan verlopen! Morgen beginnen we op de Human Recourse. Benieuwd wat ons daar te wachten staat!
Vrijdag komen Laura’s ouders al! Het volgende bezoekje alweer en we hebben er veel zin in!
Verder hebben we een foto gekregen van de ouders van die meisjes die we bij de kidsclub hadden ontmoet. Toen we bij de kidsclub waren hebben we veel met ze gespeeld en wouden graag nog een foto samen, zo lief!

Dat was het weer voor nu!
Veel liefs van jullie inmiddels weer iets meer Belanda Goreng! :D xxx

• 23 November 2010 - 21:10

Sanne:

Sinterklaas kapoentje, lalala! Haha, wat een leuk verhaal! Die mensen zullen wel gedacht hebben...*zucht* Rare Hollanders...
    En wat een gedoe met die taxi zeg, toch fijn dat er nog mensen op de wereld zijn die wel het hart op de goede plek hebben :)
    Succes deze week nog en veel plezier met de ouders van Laura!

• 25 November 2010 - 22:34

PAPS:

zie de maan schijnt door de palmen....