Happy 2011! :) Nog 2 weekjes.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu Happy 2011! :) Nog 2 weekjes.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu

Happy 2011! :) Nog 2 weekjes..

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

03 Januari 2011 | Indonesië, Bali

Lieve allemaal!

Als aller eerst! Over iets minder dan 4 uur komen mn ouders aan op het vliegveld!! :D Eindelijk zie ik ze weer na 5 maand! Heb er echt super veel zin in!! :D

Selamat Tahun Baru!
Als tweede natuurlijk een heeeel goed, gezond, fijn, leuk, spetterend en reislustig ;) Nieuwjaaar! :D Het was wel gek om Oud en Nieuw, en vooral Kerst aan de andere kan van de wereld te vieren, zonder familie! Maar we hebben ons toch goed vermaakt!

Met de kerstavond zijn Laura en ik uit eten geweest bij het station van Kuta (zo heet het restaurantje) en we kregen het kerstgevoel wel te pakken met een heus kerstkoor op het podim stond, een kerstman rondliep en we zelfs een cadeautje kregen! Daarna zijn we naar Sandra en Jorien geweest om kerstavond op onze manier te vieren! ;) Ze hadden wat leuke drankspelletjes opgezocht en we hebben een leuke avond gehad! Na de spelletjes zijn Sandra, Laura en ik de stad nog even in geweest! Hier was het nog ergg gezellig en zijn daarna het hele eind naar huis gelopen…! Dat het gezellig was heb ik de volgende dag geweten ook (a) Laten we het erop houden dan mijn eerste kerstdag erg rustig was :) S’avonds zijn we nog weer uit eten geweest om eerste kerstdag te vieren! Van Erik en Karine (broetje van Laura en zijn vriendin) hadden Laura en ik ook nog aan kerst cadeautje gekregen! Een Rituals bon! Super lief! :D Dank jullie wel :) !

Met oud en nieuw hadden we eerst het idée om met Sandra en Jorien mee te gaan nara de Gili-Eilanden, maar omdat we er al geweest zijn, zijn we toch op Bali gebleven! In het resort was een survivor party waar de gasten zich voor op konden geven en omdat wij al een paar weken bij de recreatie helpen, hebben we Steve (recreatie manager) s’avonds geholpen! Het idee van de survivor party was dat er 4 teams tegen elkaar zouden gaan strijden met allemaal spelletjes! Het begon bij de Lazy Pool met een dansspel, elk team moest op 8 liedjes (birdy song, like a virgin etc.) waarvan elk 40 seconde af werd gespeeld een dansje verzinnen! Omdat het was begonnen met regenen en de deelnemers natuurlijk al wat op hadden was het een erg leuk gezicht! :D
Daarna was er een vuurshow maar omdat het erg vies en modderig was geworden zijn we daarna naar Café Piazza gegaan (een open overdekt café ) om het volgende spelletje, namelijk zelf je cocktails maken en een zo leuk mogelijke show van maken, gespeeld! Wij mochten helpen met punten geven en het volgende spelletje ook. Dat was de drinking game, om de stemming er nog maar even goed in te brengen! Een grote Bintang (hét Balinese bier) werd leegegoten in een heel groot glas en de snelste man deed het in 9 sec! :| Ben er nog niet helemaal uit hoe veel er nou in zat maar het was een leuk gezicht!

Daarna zijn we naar de Irish Pub van het resort geweest om 12 uur af te wachten! Tussendoor zijn we nog even naar de kids(opvang) club geweest. Deze was ingericht om de kinderen van de ouders op te vangen die zelf een feestje gingen vieren. Laura en ik hadden smiddags de versiering gedaan en het zag er leuk uit! Er waren ongeveer 15 kinderen.. maar toen we binnenkwamen.. er was een echt een bom ontploft daar! Die kinderen waren zooo ontzettend druk, alle versiering van de muur, alle balonnen kapot, overall confetti en toeters..wat een zooitje :D En die kinderen waren zo ontzettend druk.. pfoeh! Omdat we het wel sneu vonden voor de jongens van de recreatie die de kinderen een beetje in bedwang moesten houden hebben we maar een biertje voor ze gehaald! :)

Het was inmiddels alweer 11 uur en zijn toen terug naar Gracie Kelly’s gegaan. Daar waren we om 12 uur ook! Met veel hoedjes en getoeter gingen we 2011 in en daarna werd het pas echt gezellig! Er waren nog een paar managers en wat returnee guests (zijn hier al 35 keer geweest haha :p) Een stel van rond de 40 die zo gek als een deur zijn dus dat was erg gezellig! Er stond ook een Jukebox.. en toen om 1 uur de muziek (al!) uitging waren we nog met een klein groepje en hebben de hele Jukebox geluisterd! Echt geniaal zo’n ding hahaha :p
Tegen 2 uur ging de pub dicht en zouden we nog met een hele groep de stad in gaan (wel mensen die veeeel ouder waren, maar het was zo gezellig) Uiteindelijk waren er nog 2 over, en hebben zijn met zn 4en naar het drukke Legian gereden! Pfff wat een drukte! Maar nog wel even gezellig om heen te gaan :) Op de terugweg zijn we weer op de Ojack naar huis gegaan, en nadat ze ons eerst half Kuta hebben laten zien waren we weer veilig thuis! Ons Oud en Nieuw was erg geslaagd!! :D

De stage is inmiddels bijna voorbij! Vandaag zijn we vrij om mijn ouders op te halen, en hierna nog 4 daagjes werken! We hebben de laatste week vrij en hebben nog veel plannen! :D We gaan met Sandra en Jorien nog 2 dagen over Bali touren met de scooter!

Op stage zitten Laura en ik nu beide bij de recreatie. Omdat het zo druk was omdat kerst en Oud en Nieuw eraan kwam was er dus veel te doen! Ook hebben Laura en ik een heel leuk filmpje in elkaar gezet voor in de ophaal auto van het resort om de gasten alvast een eerste indruk te geven als ze opgehaald worden van het vliegveld! :) Super leuk! Mijn opdracht met de businesskaartjes is bijna af.. deze week wordt er een training gegeven om al het personeel dat met het nieuwe systeem gaat werken, alles uit te leggen!

Met school hebben we het nog steeds poepie druk..Ben nu met het laatste verslag bezig! Het is zoveel werk, maat de 500 euri beloning aan het eind van school als ik alles in een keer haal is een goede motivatie dacht ik zo! :) Het wordt nog wel een uitdaging om alles af te krijgen maar we gaan ons best doen!

Een paar weken geleden met uitgaan was er best wel iets engs gebeurd! Buiten dat er in de discotheek waar we waren om de 5 minuten wel mensen uit werden gezet omdat er een beetje gevochten werd.. werd ik aan het eind van de avond bijna beroofd..! Door een vrouwtje met een kindje op dr arm van nog geen jaar oud! Er lopen in het uitgaansgebied zo ontzettend veel bedelaars rond.. zelfs om 3 uur snachts nog moeders met kinderen, en kinderen die alleen zijn! We liepen over straat weg van de discotheek waar we geweest waren en er liep een vrouwtje schuin achter mij en die ging op een gegeven moment helemaal tegen me aan lopen.. ik was helemaal vergeten dat ik een tasje om had en daar zat ze dus in te graaien! Er waren nog 2 Nederlandse vrienden van Jorien en Sandra mee en die begonnen ineens te fluiten en kwamen aangerend om dat vrouwtje weg te halen.. toen had ik pas door wat er aan de hand was! Ik schok me dood zeg..gelukkig had ik alles nog want ze had mijn portemonnee al in dr hand! Uiteindelijk is het goed afgelopen, maar ik hou nu echt mn handen op mn zakken waar ik ook ben, want daar beginnen ze soms ook al in te graven..!

Hier is trouwens de herfst aangebroken! Vandaag gelukkig niet! Dus pap en mam krijgen een eerste goede indruk van Bali ;) maar de afgelopen weken hebben we het zelfs een paar keer buiten koud gehad! Het regent heel veel, en het onweer is zoo ontzettend hard! En die flitsen verlichten echt heel Bali ongeveer! Wel een erg mooi gezicht, en ik merk dat mijn angst voor onweer een stuk minder geworden is :) Toen ik laatst nog wat later op de avond aan het skypen was, viel ook 2 keer de stroom uit! En bij het buurhotel ook! Dat kan allemaal zomaar op zo’n eiland haha

Dat was het wel weer eigenlijk! Ik ga nu snel weer braaf verder met school! En over iets minder dan 3 uur pap en mam ophalen :D

Over 2 weekjes vliegen we alweer terug! Nu al met een dubbel gevoel..zodra we in NL weer gewend zijn willen we waarschijnlijk snel weer terug! We hebben hier toch 5 maand gewoond..Maar ik kan niet wachten om iedereen weer te zien, en daar kijk ik echt naar uit!
De laatste weekjes nog even flink genieten hier :)

Veel liefs! xxx

  • 03 Januari 2011 - 19:57

    Maaike:

    Have fun met je ouders! Ben aan het aftellen!!!

  • 05 Januari 2011 - 00:58

    Carlijn:

    Dank je wel! :D Het is echt super dat ze er zijn! Toen ik ze zag merkte ik pas echt hoe erg ik ze gemist heb! :)
    Dikke kus!

  • 06 Januari 2011 - 15:54

    Marieke:

    Wauw, je Oud&Nieuw klinkt erg geslaagd! Hoe is het daar met paps en mams? Hebben ze het een beetje naar hun zin? Vast wel! Heel veel plezier met jullie skooteravontuur en natuurlijk met je laatste dag morgen!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 22847

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2010 - 18 Januari 2011

Stage Bali

Landen bezocht: