Op de helft! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

02 November 2010 | Indonesië, Bali

Lieve allemaal!

Dank je wel voor jullie lieve reacties!

Er is weer een tijdje overheen gegaan, maar wij hebben ook een soort van vakantie achter de rug! Na het inleveren van het verslag en het goede cijfen hadden we het ook wel verdiend vonden we!
We zijn trouwens net 2 dagen over de helft! De eerste 80 dagen zitten erop

Zondag zou Erik aankomen, en dat was ook zo maar iets later dan verwacht. Door problemen met het vliegtuig kwam hij pas om 22 uur aan, ipv 1 uur smiddags! Onze plannen van zondag vielen du seen beetje in het water, maar we hadden gelukkig nog genoeg leuke dingen op de planning staan! Erg leuk dat hij overgekomen is, voor Laura en we konden hem laten zien waar we al 2,5 maand zitten!

Maandag hebben we de Bali Hai cruise gedaan. Met een luxe boot richting het eiland Lembongan Island, een eilandje ten zuiden van Bali. Voor de kust van het eiland lag een platform in zee, de Pontoon, waar je allerlei dingen kon doen. We hebben geparasaild, op een bananenboot gezeten, gesnorkeld en lekker in het zonnetje gelegen! Smiddags was ere en village tour naar Lembongan. Met een bootje vaarden we naar het kleine eilandje en kregen we een rondleiding! We begonnen bij een grote berg koraal/zeewier achtig spul, het voelde aan als rubber! Het kwam gewoon uit de zee maar werd op het land gedroogd om het daarna te verkopen aan de rest van de wereld! Er kunnen onder andere medicijnen van worden gemaakt, wel gek dat ze dat gewoon uit de zee kunnen halen! Daarna hebben we nog een temple bezocht, en het ziekenhuis van het eiland. Het ziekenhuis is gratis voor de bewoners, goed geregeld ;) Daarna kwamen we bij een grote open vlakte met stenen, helemaal verwilderd door onkruid enzo. Het bleek een begraafplaats te zijn! Midden in het stadje, naast de huizen van de mensen. Hier werden de mensen begraven, omdat de familie nog moest sparen voor de begrafenis. Die zo’n 11.000 US Dollar kost! Voor die mensen echt een vermogen! Als je je bedenkt date en maaltijd te krijgen is voor 3 a 4 euro.. kan je wel nagaan hoe veel het is! Waar de famlie voor kan kiezen is een gemeenschappelijke begrafenis, met andere overledenen en families. Dan kunnen ze de kosten delen. Gek idée dat het zelfs hier zoveel kost!
Na het tripje naar het eiland zijn we terug gevaren naar de Pontoon en gingen we al vrij snel terug met het luxe schip. De boot schommelde al seen gek, maar we hebben ook de terugreis overleefd

Dinsdag en woensdag moesten we nog 2 dagen werken op de sales. Dinsdag was helaas nog niet zo’n heel groot success maar woensdag was een leuke dag! Er kwamen 2 medewerkers van reisorganisatie TUI het resort filmen voor hun website! We mochten de hele dag meelopen samen met Irma van de public relations! Zij is echt zo gek al seen deur dus we hebben ons wel vermaakt Dewi van de reserveringen kwam ook nog even langs omdat zee en klein rolletje in de film moest spelen, en toen we nog even moesten wachten vroeg ze of we het leuk vonden om een keer mee naar haar huis te gaan om te zien hoe ze woont. Daar zijn we beide wel erg benieuwd naar dus dat lijkt ons erg leuk! Ook wou ze graag samen met ons naar het noorden van Bali (oa Lovina & Singaraja) omdat het daar ook ontzettend mooi is. We kunnen met haar meerijden! Erg leuk, en zijn benieuwd wat we daar allemaal weer gaan zien!

Donderdag gingen we naar het Bali Marine en Safari Park. Een grote dierentuin hier in Bali. Het was niet heel anders dan een gewone Nederlandse dierentuin, maar het blijft wel leuk natuurlijk haha! We konden met een jonge witte tijger op de foto, echt zo lief! En met een orang oetang, erg schattig! Het aapje ging helemaal aan je hangen, echt schattig! Verder was e rook nog een waterpark bij, daar hebben we aan het eind van de middag even afgekoeld! Voor zover het kon, want het water was superwarm! Alsof je een warme bron instapte, maar toch fijn om even te zwemmen!
Verder hebben we ook nog een tour met een busje door het park gedaan om alle dieren te zien. Dieren uit Afrika, India en Indonesie! Het meisje dat het leidde en voor in het busje met de microfoon stond had er wel lol in, dus erg leuk!
S’avonds zijn we uit eten geweest bij Queens of India, een restaurantje aan de voorkant van het resort. Daar hebben Laura en ik onze super lekkere Martabak (van het Kuta Karnival) weer geprobeerd! Na veel gedoe om het te bestellen (eerst kon het wel, toen niet, toen wel, en toen uiteindelijk kregen we maar 1 portie haha) was het weer super lekker!

Vrijdag hebben we s’ochtens gesnorkeld! Vlakbij het hotel van Erik in Sanur was een mooi plekje om te snorkelen. Met een koraalvieuwer, een bootje met glas in de onderkant, vaarden we naar een mooi plekje toe. Het koraal was mooi gekleurd en er waren heel veel zeesterren in alle kleuren van de regenboog! Super mooi! Ook waren er knalblauwe visjes, en een visje die lijkt op een visje uit Finding Nemo haha! We willen nog vaker snorkelen en dan met een onderwatercamera, kunnen we de mooie dingen op de foto zetten

Smiddags werden we om 15 uur opgehaald vanuit ons hotel. We gingen met dolfijnen zwemmen! We zouden eerst een soort survivel iets gaan doen, maar toen we erachter kwamen dat met dolfijnen zwemmen ook erg in de buurt was hebben we daar maar voor gekozen! We redden naar de Dolphin Lodge in de buurt van Sanur. Daar kregen we eerst wat drinken en vaarden we daarna met een boot naar een groot platform in de zee waar de dolfijnen waren! We gingen met z’n 3en en nog een Australisch stel het water in. De dolfijn waar wij mee waren heette Pluto en was super lief! De trainer had hem erg goed getraind en veel dingen geleerd! Telkens als de trainer iets vertelde, knikte Pluto vrolijk mee! We mochten wat spelletjes doen, knuffelen en een kusje natuurlijk! Ik vond het echt heel bijzonder, en we zijn erg blij dat we het gedaan hebben! Foto’s en filmpjes zet ik op hyves!
S’avonds hebben we gegeten bij de Malam Bali Night in het resort. We kregen weer traditioneel deel van de kleding aan. Laura en in een sjaaltje om ons middle en Erik een op zijn hoofd. Erg leuk dat ze dat elke vrijdag doen

Zaterdag hebben we nog een keer gesurft! Weer op Kuta beach waar er echt honderden zijn! Na toch maar weer een lesje genomen te hebben in het zwembad gingen de zee weer op :D We merkte goed dat we het al een keertje eerder gedaan hebben, en het ging al snel erg goed! Ik ben nog wel een paar keer keihard gevallen, en een keer van mn board gemaaid door een andere surfer haha, maar we zijn er heel vanaf gekomen! Erik ging het ook goed af dus we hebben een leuke middag gehad! Wel weer ontzettend veel spierpijn de volgende dag haha!

S’avond hebben zijn we nog even naar de Legian Street gegaan, om Erik het uitgaansleven van hier te laten zien. Eerst uit eten geweest bij ons favoriete Italiaanse restaurantje op Kuta square en daarna meteen maar naar de Bounty gegaan. Hier krijg je dus meteen het goede beeld van het grote uitgaan hier! Alle gekke Australiers bij elkaar haha! En je besteld hier niet 3 cocktails in een normal glas, maar 1tje die je dan in een vissenkom geserveerd krijgt! De vorige kreeg kregen we een mega bidon, maar dit keer dus een vissenkom! Daar waren we wel weer even zoet mee haha
We hebben het niet zo laat gemaakt omdat Erik de dag erna weer terug zou vliegen, en de moeheid van het surfen was toegeslagen haha!

Zondag hebben we nog een rustig dagje in het resort gehad en hebben we Erik tegen half 3 naar het vliegveld gebracht. Zondag zaten we ook precies op de helft, dus het was wel gek om dan juist op die dag weer op het vliegveld te zijn! Vanaf daar vloog ie eerst naar Jakarta, en dan via Dubai naar Amsterdam. Het was een erg gezellige week!!

Deze week zijn we op de nieuwe afdeling begonnen. De housekeeping! Hier blijven we maar een paar dagen en gaan nu dus alle afdelingen nog af! We zien wel hoe het allemaal loopt.

Van de vulkaan Merapi en de tsunami krijgen we vrij weinig mee! Voor de mensen hier is het redelijk normaal dat deze dingen gebeuren, dus we horen er op het werk vrij weinig over. We zitten hier op Bali veilig gelukkig! Maar toch best eng dat we zo dichtbij zitten..

Het geld is zoals ik misschien al wel vaker heb gezegd erg ingewikkeld. Het kleinste muntje is (omgerekend in Euro) een halve cent, en het grootste biljet is (omgerekend in Euro) ongeveer 10 euro! Als mensen hier in het resort wel eens contant af komen rekenen, betalen ze soms wel met meer dan 100 briefjes! Logisch dat het dan moeilijk te snappen is! :p
En doordat we best vaak veel kleingeld terug krijgen (muntjes van een halve cent, 1 cent 2 cent, 5 cent enzo) hebben we maar besloten om ze allemaal te houden en gebruiken om uiteten te gaan op een van de laatste dagen haha :D Hebben we toch nog iets aan dat irritante kleingeld!

De foto’s zet ik op hyves, dus kunnen jullie ze daar bekijken!

Veel liefs van Carlijn xxx
Dank je wel voor jullie reacties!!

• 03 November 2010 - 10:05

Sanne:

Jaaaaaaaaaa hoor, heeft ze gewoon met dolfijnen gezwommen!!! Ik was al jaloers, maar nu is het helemaal officieel! Echt heel erg gaaf, allemaal positieve jaloezie natuurlijk ;)
    Wat apart dat een begrafenis daar zo vreseijk duur is, ben je er ook achter gekomen waarom?
    En jees, op de helft alweer, wat vliegt de tijd zeg!
    Veel plezier op de housekeeping deze week :)
    Oja en neem maar zo'n gevulde vissenkom mee voor hier, vinden we helemaaaal niet erg!
    Liefs!

• 03 November 2010 - 11:08

Karine:

Hi Carlijn,

Fijn om te lezen dat jij ook genoten hebt! Super mooie foto's zeg! Vooral die van de dolfijnen! Sta jij mooi op!

Geniet er nog maar even van, want voor je het weet komt het volgende bezoek alweer en staan je ouders ook alweer bij jullie op de stoep! Die komen in januari toch?

Succes nog en vooral veel plezier!

Liefs

• 03 November 2010 - 17:23

Maarten:

Zo te lezen en te zien heb je een heerlijke vakantie gehad! Wat een stoere foto's allemaal zeg! Nog steeds lichtelijke jaloezie te bespeuren hier.. Je favoriete Italiaanse restaurant op Kuta square gaat meteen met een trappetje omhoog? Dan ben ik daar ook regelmatig geweest;) Vet stoer allemaal.. ik wil ook weer die kant op:D
    Lekker genieten hé! Groeten uut Grunxxx

• 03 November 2010 - 19:31

Paps:

Lieve meiden,
    Ik heb weer genoten van jullie belevenissen. 80 dagen nog! Jules Verne kon in 80 dagen om de wereld. Geniet nog 80 dagen van deze wereld.

salut!

• 03 November 2010 - 19:52

Mams:

Lieve Carlijn

Heb weer met veel plezier
    je belevenissen gelezen.
    Prachtige foto's met de dolfijn!
    Geniet nog volop van de volgende 80 dagen!

Kus mams vanuit een herfstig Enschede

P.S. Twente heeft gisteravond gewonnen, met 2-0

• 04 November 2010 - 04:56

Carlijn:

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Waarom die begrafenis zo duur is zijn we niet achter gekomen helaas. Bij elke begrafenis zit wel een hele grote ceremonie met veel mensen en veel eten, dus daar zal het ook mee te maken hebben!

En Maarten, het restaurantje gaat inderdaad met een trappetje omhoog! Het heet Ifiori, klinkt dat bekend? :D Toevallig stonden bij 2 en 4 november op de kalender jou tips! En het restaurantje was er een van haha ;)

En genieten doe ik zeker!
    Dikke kus Carlijn

• 10 November 2010 - 16:18

Marieke:

Hey zussie!
    Wauw, gezwommen met dolfijnen, klinkt super gaaf! Heb gisteren "gezwommen" met een olifant (= olifant gewassen), was ook super leuk! Lekker dat jullie even vakantie hebben gehad!
    Foto's zien er super uit!
    Gaat snel he, de tijd, geniet er nog maar goed van!
    Liefs uit Nepal!

• 10 November 2010 - 16:19

Marieke:

Lekker bruin kleurtje trouwens! En die foto voor de brochure, lachen! ;)