Wat een dag! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu Wat een dag! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu

Wat een dag!

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

22 Oktober 2010 | Indonesië, Bali

Hee hee! (:

Laura en ik hebben eindelijk goed nieuws mbt de stage! En ja, dat hebben we al vaker gezegt en gedacht maar nu is er echt actie ondernomen en kan het bijna niet meer mis gaan.
Als eerst hebben we beide een 8,3 voor het eerste Engelse stageverslag gehaald! Onze school stage begeleidster had het gelukkig al erg snel nagekeken, dus vanavond hebben we het cijfer gekregen. De eerste 3 studiepuntjes zijn binnen, nog 27 te gaan!

En over de stage. De afgelopen week zijn we begonnen op de Sales. Het was niet echt een succes aangezien de NL manager de hele week weg was en het andere personeel van de afdeling niet zo goed wisten wat ze met ons aanmoesten. Verder dan een klein beetje uitleg over weddings, saleskitjes maken, visitekaartjes invoeren, een korte weddingceremonie bijwonen en spelen met vliegtuigjes en de perforator zijn we tot donderdag niet gekomen. Na op een dag zo vaak vragen of er niet iets was wat we konden doen, en er steeds maar niks was, gaven we het maar op. Niet helemaal wat we van de sales hadden voorgesteld helaas..

Vanmorgen mochten we de dagelijkse briefing weer bijwonen. Toen we om 8 uur op de afdeling aankwamen, en we zoals de hele week al, niet zo veel gedaan hadden het eerste uurtje, kwam een medewerker van de sales naar ons toe. Het viel hem op dat we zo weinig konden doen (joh! maar wel goed dat het hem opviel en er WEL iets over zei!) en dat waren we het natuurlijk wel met m eens. Hij zei dat ie na de briefing meteen met Lucia(onze training coordinator) zou gaan praten omdat hij het belachelijk vond dat we nog steeds geen normaal rooster hadden. Wij legde uit dat we daar al vaak naar gevraagd hadden, maar dat ze steeds zeiden dat dat nog wel zou komen. Maar na 2,5 maand dus nog steeds niks van gehoord. Ook hadden we het donderdag via skype al met onze school stage begeleidster over gehad dat het beter moet na weer een teleurstelling op een afdeling, en zouden sowiso vandaag met Lucia(training coordinator) gaan praten.

Tijdens de briefing ging alles nog zoals altijd. Toen gebeurde er een wonder. Aan het eind van de briefing zei die medewerker van de sales ineens: He Lucia, je moet een rooster voor die meiden maken! Dat leren ze wat meer en weten ze waar ze aan toe zijn! Nou en toen brak het los! Alle managers gingen zich ermee bemoeien! De recreatiemanager zei: Ja, ze kunnen best ook even bij de recreatie en kids club! De Engeneering manager zei: Ja en ook wel bij mij! Dus toen bleek dat iedereen ons echt wel iets wil en kan leren! Nou Laura en ik wisten niet wat ons overkwam, we waren in een soort veiling beland. Wat een kippenhok! Iedereen wou ons ineens hebben en helpen! Doordat de GM er niet bij was, susste de assistant EAGM (Executive Assistant GM) het gekakel, en kwam met een plan. Ze hadden eerst nog een bespreking en daarna zou hij met ons en Lucia om de tafel gaan zitten om het te bespreken. Eindelijk! We hadden het van die EA GM totaaaaaaal niet verwacht, we vonden hem eigenlijk een beetje een sulletje haha :p Maar nu niet meer natuurlijk! Niet voor niets de Executive (Uitvoerend!) Assistant GM dus!

Na ongeveer een half uurtje waren we aan de beurt en hebben we samen met hen een rooster gemaakt. Alle afdelingen langsgelopen en gekeken of het zinnig was om erheen te gaan. Zo niet? Streep erdoor. Lekker duidelijk was ie gelukkig!
Uiteindelijk bleven er 8 afdelingen over waar we allemaal langsgaan de komende 5 weken. Op de een iets langer dan op de ander, ivm dingen die we er zouden kunnen doen. De afdelingen zijn housekeeping, laundry, purchasing, accounting, recreation, kidsclub, HRM en Sales. Doordat we volgende week 3 dagen vrij zijn, zijn we de overige twee dagen nog op de sales afdeling. Nicoline (NL Sales Manager) is dan terug en dan kunnen we eindelijk iets doen.
Lucia vond het ook heel goed van ons dat wij er zo mee bezig waren en kwamen heel gemotiveerd over zei zei. Nou dat ook in the pocket

Daarna als eerst naar de housekeeping en we zelf al allemaal taken bedacht die we zouden kunnen doen. Dit hebben we aan de assistant GM gegeven en hij heeft er nog wat aan toegevoegd en het rooster gemaakt. Nu staat gewoon vast wat we moeten doen per dag, en leren we overal wat van. Na de 5 weken moeten we een presentatie geven voor alle managers over wat we hebben meegemaakt en onze feedback richting het hotel. Hier krijgen we dan een week de tijd voor, dus helemaal goed

Heel fijn gelukkig. Deze dag werd ineens heel anders dan we vanmorgen gedacht hadden!

Volgende week zijn we 3 dagen vrij omdat het tweelingbroertje van Laura zondag komt! We hebben er erg veel zin in want we gaan veel leuke dingen doen :) Maandag zijn we vrij dus we hebben nu een lang weekend en donderdag en vrijdag zijn we ook vrij, dus volgende week een nog langer weekend

Morgen bijkomen van deze gekke dag! Al 3 weken niet meer kunnen zonnen dus ons huidje is wel weer toe aan wat zon!

Veel liefs van een meisje dat Nederland toch wel erg mist!

• 22 Oktober 2010 - 18:21

Maarten:

Heej topper wat mooi dat je nu overal mag komen leren! :D Vet goed!! Trots op mijn kleine grote zus.. Ik heb hier lekker een weekje herfstvakantie.. Heb je nog dingen die je graag zou willen hebben daar? (nederlandse magazines, hagelsag..?
    En denk je de malariapillen nog nodig te hebben? Dikke kus vanuit Groningen.. je broertje die je ook wel een beetje mist! Blijven genieten hé :)

• 23 Oktober 2010 - 08:02

Sanne:

Whoohoo, super zeg, die 8,3! Goed gedaan hoor!
    En wat fijn dat er nu eindelijk een echt plan van actie is.. Dat werd ook wel een keer tijd natuurlijk, op een gegeven moment ken je alle trucjes met de perforator natuurlijk wel ;)
    3 weken niet kunnen zonnen? Wij al 3 maanden niet! ;) En troost je, NL is nog steeds precies hetzelfde, ook als je weer terug komt, dus geniet er vooral lekker van dit weekend en volgende week!!
    Liefs xx

• 23 Oktober 2010 - 09:55

Ernst:

Hee belanda goreng! Wat ontzettend leuk voor jullie! Eindelijk verandering! Kunnen jullie in ieder geval vol goede moed de laatjes maandjes in! Duren de werkdagen wat minder lang en ga je echt dingen leren! Leuk! Geniet er nog maar goed van voor je het weet zit je weer in het koude saaie holland!Dikke knuffel!

• 23 Oktober 2010 - 14:58

Paps:

Dag Lief,
    Fantastisch die 8,3 ik ben trots op je. Je roert je mond, uitstekend! En als het een keer niet lukt zie je mij maar voor je ha ha.
    Fijn dat de broer van Laura komt, ik wens jullie heel veel fijne dagen en ehhh.... vergeet niet de beest uit te hangen!!

paps

• 23 Oktober 2010 - 15:23

Mams:

We hebben elkaar net nog gesproken en bijgepraat, mooi dat alles nu beter geregeld is voor de komende tijd. Maar eerst nu een beetje herfstvakantie. Heel veel plezier de komende dagen. kus mams vanuit een kil en regenachtig Dronten

• 26 Oktober 2010 - 15:51

Karine:

Hiiii!

Jij ook super gedaan met je verslag! Wel even fijn of niet dan?

Jullie liggen nu alweer te slapen en ik ga zo beginnen aan mijn avondeten! Blijft grappig!

Pas je goed op Erik deze week en heel veel plezier met zn drietjes!

Liefs Karine

• 26 Oktober 2010 - 19:37

Thijs:

Hee Carlijn!
    Wat een avonturen, leuk dat je weer allerlei andere dingen gaat doen! Succes daar met alles en nog heel veel plezier vanuit Groningen! Groetjes!

• 31 Oktober 2010 - 04:15

Carlijn:

Dank je wel voor jullie lieve reacties! Dikke kus!

• 02 November 2010 - 13:41

Marlies: