Eerste dagen! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu Eerste dagen! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu

Eerste dagen!

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

16 Augustus 2010 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal!

Hier mijn eerste berichtje vanuit het mooie Bali! In het resort kunnen we deze website niet openen, heel vaag, dus vandaar dat het even heeft geduurd! We zitten nu in de Pizzeria recht tegenover het resort, en hier kunnen we gratis internetten, en de site openen ;)

We zitten hier nu net twee dagen maar hebben al wel een aantal dingen meegemaakt.
Op het vliegveld hebben we gezellig nog even wat gegeten en gedronken met iedereen en nog wat laatste cadeautjes uigepakt. Van mn ouders heb ik een 159-dagen Bali kalender gekregen! Echt super leuk, allemaal lieve stukjes tekst, puzzeltjes, tips, foto's etc om de 5 maandan door te komen! Van Maaike een lief kaartje voor in het vliegtuig, van Paulien & Maarten 2 poppetjes om alles tegen te vertellen als het even tegenzit, van Ernst een knuffel met zijn geurtje, een kaartje, een boek om het 'Ja-maar' af te leren en nog wat cadeautjes voor september en oktober! Ben benieuwd..
Nadat we emotioneel afscheid hebben genomen van alle lieve familie, vrienden en vriendje die mee waren gekomen gingen Laura en ik, dapper, om ongeveer half 6 door de douane. Nog even gezwaaid naar iedereen maar eenmaal boven aan de roltrap waren we toch echt weg! Wel een raar gevoel dat je de mensen die je normaal zo vaak ziet, ineens vijf maanden moet missen. Maar daar tegenover staat ons wel een groot avontuur te wachten wat we beide niet willen missen!

Het begon meteen al goed, toen we door het poortje van de douane gingen werd ik ertussenuit gehaald en moest ik gefouilleerd worden. Ook moesten ze natuurlijk in mijn koffertje kijken dat ik mee had als handbagage. Daar zaten ongeveer 8 boeken in dus die kerel zal wel gedacht hebben toen ie m’n koffer optilde dat ik bakstenen mee had ofzo! Nouja gelukkig had ik m’n pincet, nagelschaartje en al die onzin braaf in m’n ruimbagage gedaan dus ik mocht gewoon doorlopen

Toen zijn we maar meteen naar de gate gelopen, en we konden na ongeveer 20/25 min gaan boarden. Het was inmiddels al kwart voor 7 toen we het vliegtuig binnen kwamen, dus we dachten dat we al wel snel zouden vertrekken. Toen werd er ineens omgeroepen dat er slecht weer boven Amsterdam hing en dat we pas over een half uur zouden vertrekken, en later zeiden ze 50 min! We zouden dan pas tegen half 9 op Schiphol zijn, maar als we een beetje door zouden lopen, zouden we het nog wel redden. Maar de piloot zou ons op de hoogte houden(of het nog later werd of niert..) . Wij zagen het al voor ons: dan missen we in Amsterdam het vliegtuig, moeten we naar de transfer Bali, en dan konden we pas de volgende dag, of misschien nog wel later pas vliegen!
Gelukkig, om ongeveer kwart over 7 konden we eindelijk vertrekken richting Schiphol. Even schrokken we nog, want toen we net een kwartiertje in de lucht waren, noemde de stewardess een lijst op met vluchten die niet meer gehaald konden worden. Maar daat zaten wij gelukkig niet bij!

Om vijf voor 8 landden we al op Schiphol, en daar liep alles gelukkig wel soepel. Eerst even onze vliegtuigsmoking aangetrokken en door de paspoortcontrole gegaan en daarna meteen door de handbagage check. Een van de mensen daar wou nog even tussen Laura’s gevaarlijke cadeautjes kijken, er zat namelijk een grote pin ijzer in een van haar cadeautjes. Toen hij hoorde dat ze het net pas gekregen had mochten we gelukkig gewoon doorlopen. Toen even snel naar huis gebeld dat we veilig op Schiphol stonden en dat de boeing 777 klaarstond en we al konden gaan boarden. Toen begon de lange vlucht richting Bali.

In het vliegtuig hadden we aan de raamkant 3 stoelen voor ons 2, dus we konden goed ruim zitten. We kregen al snel avondeten en hebben daarna beide de film YesMan gekeken. Dan gaat te tijd ineens een stuk sneller! Daarna hebben we proberen wat te slapen, en werden we tegen half 2 (tijd van Singapore, half 8 in NL) wakker gemaakt voor het ontbijt. We kwamen er toen eigenlijk pas achter dat we ook nog op Singapore zouden landen. Dat ging gelukkig ook allemaal heel soepel en nadat we iets meer dan een uur op Singapore gewacht hadden konden we verder vliegen naar Bali!

Die vlucht duurde nog ongeveer 2 uur. Doordat er heel veel mensen uitgestapt waren in Singapore hadden we heel veel ruimte! Ik ben ergens achteraan in het midden op een rij van 4 stoelen gaan liggen, en Laura op onze eigen plek. Ik heb nog ff een film gekeken, maar de tijd ging heel snel. We kregen nog wat avondeten en toen gingen we al snel weer landen.

We er dan eindelijk! Het was al donker, maar nog steeds erg warm. We kwamen in een grote, super warme hal terecht met nog honderden andere mensen. Overal stonden lange rijen, en we wist niet waar we heen moesten. Van een stewardess in het vliegtuig hadden we gehoord dat het daar altijd erg druk was, dus dat je snel naar binnen in een rij moest gaan staan. We zijn meteen maar naar een medewerker toegelopen en lieten ons visum zien. Toen moesten we in een andere rij gaan staan, iets minder lang gelukkig, en na 10 stempels te hebben gekregen mochten we doorlopen.
Toen maar opzoek naar onze koffers. Overal verspreid op de grond lagen koffers, dus we moesten ze eerst maar zien te vinden! Gelukkig aan het eind lagen ze bij elkaar in de buurt. Toen nog een keer door de bagage check en heb ik meteen even geld gewisseld en toen konden we naar buiten! Meteen als je buiten komt, voel je hoe warm het is! Het was inmiddels kwart over 8 en het voelde nog als bijna 30 graden!
Dan denk je dat je de enige bent die op wordt gehaald en een bordje met je naam moet zoeken, maar toen we naar buiten liepen stonden er ongeveer 30 mensen met bordje! Na even zoeken vonden we gelukkig onze namen en konden we op weg naar het resort.

In een grote auto werden we opgehaald door een van de medewerkers van het resort. Onderweg viel ons meteen op wat voor chaos het verkeer is. Iedereen rijdt kris-kras door elkaar en inhalen mag overal. Na ongeveer 10 min rijden reden we het terrein van het resort op. Het zag er meteen al heel erg mooi uit! Op een scherm bij de ingang stonden de namen van alle mensen die, die dag in het resort aangekomen waren. En wij stonden er ook ergens tussen! Iedereen wilde ons meteen helpen met de zware koffers, en we mochten in de lounge wachten totdat we waren ingecheckt.

Na al wat foto’s te hebben gemaakt en even rond hadden gekeken konden we naar onze kamer. Gelukkig viel die niet tegen! Een ruime kamer met airco (gelukkig) twee grote eenpersoonsbedden, een bank, balkon, een tv (met een NL zender!) en een grote badkamer met bad! Gelukkig ook veel bergruimte voor al onze kleding die we hadden meegenomen. Na het uitpakken hebben we een rondje gemaakt door het resort en zijn we buiten het resort een pizza gaan eten. Daarna zijn we teruggegaan en al vrij snel gaan slapen.

De volgende dag werden we om half 3 wakker! Goed uitgeslapen, maar nog steeds erg moe. Toen zijn we Kuta even in geweest opzoek naar beltegoed en een simkaart voor Laura. Ik had al een simkaart, dankje Paulien!! We kwamen in een grote Mall terecht bij ons in de straat. Al snel vonden we wat we zochten en zijn we wat gaan drinken aan de rand van de Mall. Met uitzich op zee! Daarna hebben we even gevoelt hoe warm de zee was en zijn we via het strand teruggelopen naar het Resort.
Daar hebben we toen gezwommen in het zwembad en hebben daarna spaghetti gegeten in het resort. We zijn toen vroeg gaan slapen, want vandaag moesten we om kwart voor 7 opstaan.

Vandaag begon de introductie. Eerst kregen we een rondleiding door het resort, en daarna moesten we bij de FrontOffice (daar ga ik de eerste 2,5 maand stage lopen) een beetje kijken wat ze er allemaal deden. We werden aan iedereen voorgesteld. Iedereen vraagt hoe het met je gaat, waar je vandaan komt etc. Ook toen we gingen eten in het resort en zeiden dat we de ‘trainees’ waren, stelde ze zich meteen voor en werd het tegen iedereen verteld. Erg leuk!
Doordat Laura zich niet zo lekker voelde vandaag, zijn we al vroeg weer gestopt het de introductie. Lucia (onze training coordinator) zei dat we nog maar veel moesten rusten en goed moesten wennen aan de temperatuur, het eten en alle nieuwe dingen.
We kregen toen we een leuke aanbieding. Ze vroegen ons of een van ons morgen model wil staan om foto’s te maken bij de Spa Villa. En of we woensdag samen model wouden staan om foto’s te maken bij het zwembad. Erg leuk! Waar het precies voor is weten we nog niet, maar dat horen we vast morgen.

Na nog wat gerust te hebben op onze kamer hebben we nog even aan het zwembad gezeten en gelezen. We verbaasde ons over de mensen die er komen. 3 Engelse vrouwen, ladderzat in het zwembad, keihard meezingen met alle muziek! Grappig om te zien :p. Even later bleek dat ze op de plek naast ons zaten, en begonnen ze een lang verhaal tegen ons te houden dat we moesten genieten van het leven ofzo. Toen struikelde er nog eentje over een ligbed en later viel er nog een in de bosjes. Erg grappig om te zien, maar ben blij dat het mijn moeder niet was! :P

Na het zwembad zijn we gaan eten in het Tropical Cafe in het Resort. Het thema was Italiaanse pasta dus voor de derde keer Italiaans eten! Maar het was erg lekker. Na het eten zijn we hier bij het restaurant tegenover het resort gaan zitten, omdat we op onze kamer nog geen onbeperkt internet hebben en de site kunnen open.

Morgen is het hier National Independence Day, en ze wouden graag dat wij er ook aan mee zouden doen! Ben beniewd..

Das een lang verhaal, t is inmiddels half 11 hier dus we gaan zo lekker slapen.

Tot snel!

Veel liefs xxxxx Carlijn

Maarten:

Lieve Carlijn wat een mooi avontuur heb je al meegemaakt. Leuk om te lezen allemaal en te weten waar je zit! Lekker genieten daar! xx dein bruder

• 16 Augustus 2010 - 16:29

Pap Hans:

lieve Carlijn en Laura

Fantastisch, wat zullen jullie een tijd hebben. Ik ben stikkens jaloers, niet dat ik niet ook stage gelopen heb, in verpleegtehuis 't kleyne vaert in Enschede, dat was natuurlijk ook leuk.....maar dit!
    "It realy beats the biskits" als de Engelsen zeggen. Of in't Twents - "het is onmeunig leuk hiê"

doei - pap

• 16 Augustus 2010 - 16:40

Sandra:

Ok, ik kreeg kriebels dat ik wou gaan. Maar nu ik jou verhaal lees, wil ik nu al vliegen haha. Nog maar 2 nachtjes haha. Tot vrijdag skat!

• 16 Augustus 2010 - 20:37

Marieke:

Carlijntje!
    Wat ontzettend leuk om te lezen dat het zo mooi en leuk is daar! Klinkt tot nu toe echt als een paradijsje! Lekker zwemmen en luieren voor jullie echt beginnen! Ben jaloers, want hier is het weer helaas weer lekker Hollands...
    Geniet ervan! Veel plezier tijdens de feestdag, weet je al wat je te wachten staat?
    Kijk uit naar je volgende verhaal!
    Liefs je zus!

• 17 Augustus 2010 - 08:32

Zwaantje:

Lieve Carlijn,

In korte tijd heb je al veel meegemaakt, leuk om te lezen, maar vooral ook dat alles goed gaat en jullie het zo naar de zin hebben.
    Ben benieuwd naar de foto's, zeker van jullie fotoshoot.

Liefs en een dikke knuffel mams

• 17 Augustus 2010 - 17:03

Paulien:

Heey Carlijntje!

Anders laat Maarten even 3 keer hetzelfde berichtje achter haha! Wat super om te lezen dat alles goed met jullie gaat! Maarten en ik hebben je verhaal direct op onze tel gelezen haha, te benieuwd om een computer op te zoeken! Geniet er van en schrijf maar snel weer een verhaaltje!

Kus Paulien