One moment of fame! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu One moment of fame! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu

One moment of fame!

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

19 Augustus 2010 | Indonesië, Bali

Hee lieve mensen!

Mijn tweede berichtje, en we hebben alweer heel wat dingen meegemaakt! Toen we dinsdag opstonden was ons ‘moment of fame’ aangebroken; de foto shoot bij de Spa Villa. Toen we na het ontbijt om 8 uur richting de Spa Villa liepen wisten we nog niet zo goed wat we konden verwachten. Ook hadden we nog niet besloten wie van ons op de foto zou gaan, maar dat zouden we daar wel zien. Eenmaal aangekomen besloten ze dat wij beiden op de foto zoude gaan, en ze wel zouden zien wat de beste en de mooiste foto’s waren. We moesten ons binnen omkleden, tot onze bikini en kregen een sarong aan. Inmiddels waren ook de fotografen gearriveerd met camera en flits van heb ik jou daar! Alles werd geïnstalleerd en we moesten buiten op 2 massagebedden gaan liggen. Toen kregen we een lotusbloem in ons haar, een doek over onze benen, ogen dicht en lachen maar. ‘Smile!’ dat was het enige wat we de hele tijd hoorden, wat we wel konden verstaan! Nou lach maar eens met je mond dicht, bijna 2 uur achter elkaar, terwijl er bijna 15 mensen om je heen staan! (de mensen hier lachen echt de hele tijd, dus misschien dachten ze dat het voor ons niet zo moeilijk zou zijn, moeilijk niet.. maar wel super vermoeiend!) Inmiddels waren er nog meer mensen van het resort aan komen wandelen om mee te helpen. In het Balinees gingen ze steeds overleggen wat we moesten doen en hoe we moesten liggen. En dan in het Engels tegen ons. ‘Keep your head up!’, ‘lay down!’, ‘put your hands like this!’, ‘no to much!’, en maar lachen de hele tijd! De tafeltjes tussen ons in werden mooi gemaakt en steeds iets verplaatst zodat de foto perfect zou zijn. Eerst moesten we samen, toen Laura, toen ik, toen weer samen en toen Laura nog een keer met een gekke gele scrub. Als we alleen moesten werden wel lekker gemasseerd met olie, dus dat was (oprecht!) genieten. Alleen die fotografen waren vet lullig, wij lagen daar ons best te doen om mooi te lachen en goed te liggen, en als je dan soms ff stiekem je ogen open deed om te kijken wat ze aan het doen waren stonden ze soms gewoon met elkaar te overleggen terwijl jij daar vet veel moeite lag te doen! Veel gedoe soms, maar het was wel superleuk om een keer te doen! Iedereen wil dat alles perfect is, en ze doen alles voor je! Op een gegeven moment moest mijn bed verplaatst worden, dus ik wilde opstaan maar ze zeiden: ‘no no, lay down!’ en hoppa 4 mensen tilden zo het bed op en zette me ergens anders neer. Ze doen alles voor je! En we kregen natuurlijk die lekkere massage, maar omdat de masseuse ook stil moest staan duurde het maar even, maar we zijn genoeg overtuigd dat we zeker nog een keer het hele pakket nemen! Voor een goede prijs uiteraard ;)
Inmiddels hadden we al een paar keer gevraagd waar het nou voor was, maar we snapten het nog steeds niet zo goed. Nouja, morgen moesten we nog een keer dus dan nog maar een keer proberen achter te komen!

Om kwart voor 10 waren we klaar en na het omkleden mochten we even bij de Lazy Pool relaxen en Irma (een meisje van de Sales & Promotion geloof ik, lach ook de hele tijd btw haha!) zou later terugkomen en dan hoorde we wel wat we de rest van de dag moesten doen. We dachten misschien het tweede deel van de introductie die we maandag niet meer hadden gehad ofzo?. Nouja eerst maar wachten.
Na ongeveer anderhalf uur gewacht te hebben gingen we ons toch wel afvragen wat we eigenlijk moesten doen. Dus wij naar de Front Office, maar daar bleek dat ze ons volgens mij alweer vergeten waren. Lucia (onze trainer coördinator) bleek deze dag vrij te hebben (ivm de Nationale feestdag), fijn dat wij dat ook wisten (niet dus.) Nouja, we moesten even wachten in de lounge en ze zouden ons zo verder helpen. Even later kwamen Irma en Nicole Dolman (Een Nederlandse! Heel aardig! We hadden haar de eerste dag al ontmoet. Ze werkt ook bij de sales en promotion. Ze woont hier al 10 jaar en spreekt perfect Nederlands, Engels en Balinees! Wel fijn dat er ook iemand is die letterlijk onze taal spreekt, en als we ergens mee zaten mogen we altijd naar haar toe! Dus das wel een fijn idee ) Nouja, zij kwamen dus naar ons toe om te vertellen dat we de rest van de dag vrij waren! Zij bleek dus ook ons rooster te hebben (die wij nog steeds niet hebben btw) en dat we morgenochtend (woensdag dus) om 9 uur weer bij de Spa Villa moesten zijn voor de volgende foto shoot in de Lazy Pool en op het strand. Toen bleek eigenlijk wel een beetje dat ze het al van ons verwacht hadden dat we het zouden doen, en eigenlijk geen keus hadden. Opzich niet erg, want het was wel leuk maar wel raar dat ze het niet eerste normaal gevraagd hebben! Nouja, we zouden morgen we weel zien wat ons te wachten stond. Ook hebben we toen eindelijk anwoord gekregen op de vraag waar het nou voor was. Het blijkt dus toch voor de nieuwe brochure te zijn die over een tijdje uitkomt! Hopen dat ie komt als wij er nog zijn, zou wel super leuk zijn! We’re famous here!
Dat merken we trouwens wel in het resort. Als we ergens lopen, begint het personeel wild te wijzen, en je word overal nagekeken. Als onbekenden ons aanpreken gaat het! Hi! How are you? When you arrived? How long do you stay? .. 5 months. 5 MONTHS? Ooooohh you the trainee! Whats your name?! Enz enz. En iedereen van het personeel (en er loopt hier super veel personeel rond!) zegt hoi en lacht heel veel! Echt leuk!
Nouja toen hebben we dus gehoord hadden dat we vrij waren, besloten we om de hele dag lekker uit te rusten van de vermoeiende ochtend ;) en naar het strand en zwembad te gaan. Op het strand was het super warm, en ondanks mijn factor 50+++ was ik na een kwartiertje al zo rood als een kreeft Die zon is hier best sterk dus om 12 uur smiddags (A)
Toen maar snel besloten om de rest van de middag bij het zwembad door te brengen. Uiteindelijk zijn we bij de Lazy Pool beland, en ben ik al vrij snel in slaap gevallen. In de schaduw gelukkig! Toen ik wakker werd nog ff gelezen, maar in de verte zagen we wat interessants: Voetmassage! We vonden dat we dat wel verdiend hadden na die oh zo zware dag, dus hebben toen een uur van een voetenmassage genoten! Pfff ze pakken je wel aan, en al mn tenen zijn geknakt haha! Maar daarna voelde mn voeten als herboren Veel vrouwen hier willen trouwens zo weinig mogelijk zon, de masseuse van Laura kwam op een gegeven moment in de zon te zitten, dus meteen wou ze verkassen. ‘We like your skin colour!’ Wij willen zo bruin mogelijk worden, en veel mensen(vooral vrouwen dan) hier willen juist zo bleek mogelijk zijn! Gek idee!

Na de massage zijn we vrij snel terug naar onze kamer om ons om te kleden. We gingen naar de Mall op slipper, zonnebril en strand handoeken jacht! (door ruimtegebrek had ik mij strandlaken maar thuis gelaten..) Uiteindelijk na 3 Gucci winkels, de Billabong en al dat dure spul, hebben we toch maar besloten om bij een kraampje onze zonnebril te kopen. Afdingen deden zij na veel ge mmmm van ons al voor ons! ‘Normal price is 20 for two, bud you get them for 15!’ Verder afdingen durfde we nog niet echt dus we deden het ervoor Laura een paarse en ik een rode, lekker gek toch? Leuke slippers vonden we niet echt, en strand handoeken waren nergens te vinden, toch gek op zo’n warm eiland!

Nouja met onze enige aankoop zijn we maar terug gegaan naar het hotel en zijn gaan eten. Het thema van vanavond was One night in Shanghai dus rijst en dat soort dingen. Elke avond hebben ze een thema gepaard met een lopend buffet. Wel handig, want dan kan je van tevoren zien wat je krijgt en niet voor verassingen komt te staan. Het was erg lekker vanavond! Toen we ons drinken bestelden, en voor de zoveelste keer ‘no ice’ zeiden, vroeg de bediende of we bang waren voor het ijs. Gelukkig vertelde hij dat het ijs in het resort niet van kraanwater werd gemaakt, maar gewoon van drinkwater. Een opluchting voor onze zwakke Nederlandse maag! Tijdens het eten kwam er een Engels/Australische man naar ons toe. Hij kwam hier al zeven jaar en had gehoord dat wij de nieuwe trainees waren. Hij kon veel vertellen over het eiland en de mensen. Wel handig! Over oud en nieuw, kerst enzo wist ie veel te vertellen. Hij kende ook iedereen. Elke keer als we m zien staat ie weer met het iemand anders te kletsen! Erg grappig! Na het eten hebben we nog een keer om ons onbeperkt internet gevraagd, om te kijken of het al geregeld was. Er werd ons verteld dat het nog niet geregeld was. Nouja nog maar een keer internet kopen en morgen weer proberen.
Na het internetten zijn we gaan slapen want morgen was ons ‘Second moment of fame!’

Woensdag om half 8 ging de wekker, en na het ontbijt weer naar de Spa Villa gelopen. Daar was ook de Nederlandse Nicole gelukkig, dus kon zij ons een beetje vertellen wat er allemaal ging gebeuren. Eerst moesten we op de foto bij de Lazy Pool in de stoelen met een cocktail en een boek. Echt zo’n gemaakte kleurrijke cocktail, zag er leuk uit! En ze waren best lekker Dat was oprecht genieten! En de fotografen waren gelukkig iets aardiger geworden en vertelde ons een beetje wat ze deden. Eerst moesten we weer samen, en daarna moest ik alleen in het water liggen, er zijn ongeveer 10 bedjes in het water van steen, en ik werd echt van hot naar her gestuurd over wat het mooiste was. Gelukkig was het water lekker koel dus ik lag daar wel lekker :p ‘Just sit back and relax!’ Okee, no problem! Maar die gemaakte glimlach moest er wel weer bij! Maar het was wel weer erg leuk. Laura moest na mij met haar haar onder een sproeiertje, een grappig gezicht! Al dat water erbij, maar wel leuk! Daarna mochten we een paar foto’s zien en ze waren erg leuk!
Daarna gingen we naar het strand voor de laatste foto’s. Het was al best druk dus we hadden veel bekijks. Eerst werden de bedjes met handdoeken gefotografeerd en toen waren wij weer aan de beurt. Op de een of andere manier is het aan het strand veel warmer dan in het resort dus we brandde bijna weg! Gelukkig zagen zij dat ook, en we mochten snel weer ff de schaduw in. Een van de assistenten van de fotografen liep de hele tijd rond in de brandende zon met een loeizware flits die bijna nog groter was dan hemzelf! Een erg grappig gezicht. Later kreeg ie tegen de zon een rieten bloemen hoedje op tegen de zon, een erg schattig gezicht! Na een paar shoots in verschillende poses waren we klaar! Het was inmiddels kwart over 11, dus we konden nog veel doen. Na nog even met Nicole gepraat te hebben, en die ook voor ons regelt dat we alle foto’s op een schijfje krijgen(!) , dat ze Lucia zou bellen voor ons rooster en dat zij contact met ons op zou nemen en zei dat we de rest van de dag vrij waren, zijn we weer bij het zwembad gaan liggen. Later besefte we dat we niet van plan waren om weer de hele dag niks te doen, dus tegen 1 uur naar de Guest Information geweest om te kijken wat we allemaal konden doen. Bungeejumpen, surfen, waterpark en olifantensafari trok ons wel aan, maar het was een beetje laat om die dag nog zoiets te doen. En we waren toch wel benieuwd wanneer ons stage nou eens echt zou beginnen.

Dus maar weer even terug naar de hal gelopen en daar kwamen we Nicole weer tegen. Zij had gezegd dat Lucia contact met ons op zou nemen, maar we hadden dus nog steeds niks gehoord. Gelukkig belde ze Lucia op en die kwam er al snel aan.
Toen Lucia er was, vertelde ze ons dat we om 16.00 uur een gesprek hadden met de General Manager van de Human Recource geloof ik. En van alle afdelingen van de facilities hier. Nu bleek ook dat als wij niet naar Nicole waren geweest om te vragen hoe het nou zat we waarschijnlijk weer de hele dag niks hadden gedaan. Ook vroegen we Lucia voor het internet (hopen dat het nu geregeld was!), ze liep even weg naar achter de frontoffice en toen ze terugkwam zei ze dat we een gesprek hadden met de frontoffice manager over het internet. Nou prima! Ff snel de vreselijk warme school kleren weer aan, want het was voor een goed doen
Even later in het gesprek hoorde ik wat ik bij de frontoffice ongeveer moest gaan doen. Hij vroeg of ik me op een ding wilde concentreren of dat ik op meerdere afdelingen binnen de frontoffice(reserveringen, sales, telefoon, baliwerk enz) dat laatste sprak me wel aan omdat je dan overal wat van leert! En omdat het een oriëntatie stage is, lijkt ons dat wel het beste! Morgen om 9 uur kon in beginnen. Over het internet zei hij dat het wel mogelijk was, en dat het morgen geregeld zou zijn. Hopen maar! Na het gesprek was het half 3 en moesten we dus nog anderhalf uur wachten tot het volgende gesprek. Eerst even gekeken of we de F&B manager konden vinden voor Laura’s taken. Hij bleek in een meeting te zijn dus we moesten later terugkomen.Toen maar weer ff internet gekocht en nog ff gelezen. Om 4 uur het gesprek met de general manager over de visie, missie en de core vallues ven het resort. Verder nog over de andere vestigingen van het resort. Bali Dynasty is het enige resort, de rest zijn alleen maar hotels! En als laatst over alle mensen die er werkten, inmiddels hadden wij er al zo veel ontmoet dat we allang niet meer wisten wie wie nou precies was! En alle namen zijn zo ingewikkeld :p En zijn nu 6 mensen die ik van naam en gezicht weet! Alleen omdat we ze vaak zien eigenlijk… :p
Daarna moesten de naar de F&B manager voor Laura’s rooster. De F&B manager was nog ergens mee bezig en zou er zo aankomen. Na een half uur gewacht te hebben zei z’n assistent dat we maar naar onze kamer moesten gaan en straks bellen of ie er al was. We hebben toen eerste nog ff bij het zwembad gelezen en na een uurtje gebeld. Ze vertelde dat hij misschien in de Golden Lotus was (het chinese restaurant hier) daar zeiden ze dat ie misschien wel bij Gracie Kelly’s was (de irish pub hier), van daar maar even naar het tropical cafe gelopen, vanuit daar naar Senses en uiteindelijk terug naar zijn kantoor en toen maar weer terug naar Lucia om te zeggen dat ie echt nergens te vinden was. Lucia was er al niet meer dus we hebben de General Manager het verhaal uitgelegd. Hij zei dat Laura morgen ook maar om 9 uur naar de F&B office moest gaan om te horen wat ze moet doen! Na veel geloop weten we dus iets meer Het was inmiddels alweer donker, en zijn wat gaan eten bij Senses. Na het eten hebben we bij de ‘(p)Ool bar’ gezeten en Baileys MET IJS! gedronken En nog even gekletst met een van de jongens van de kids club. Het enige wat ie wist van Enschede en Twente dat FC Twente in de Champions League zit! Grappig dat ze dat hier helemaal weten :p Ook even gevraagd hoe lang het met de boot naar Lombok is, 4 uur met de ferry zei hij, en een uurtje vliegen. Handig om vast te weten!

Dat waren de afgelopen 2 dagen! Ik vertel wel gedetailleerd geloof ik, maar wil jullie van alles laten meegenieten!

Oja, mijn naam vinden ze hier erg lastig om uit te spreken; de leukste variaties op een rij:
Carolyn
Carolin
Carla
Carly
Carolain
Line (een vrouw zei: Oh Carline! Can I call you Line? :D)
De moed om ze mijn naam goed te leren uitspreken heb ik al een beetje opgegeven, aangezien ik me al aan misschien wel 40 mensen heb voorgesteld. Misschien na 5 maand kunnen ze het! Ze kunnen de r en de ij bijna niet uitspreken, dus vandaar al die variaties.

Nu gaan we slapen en morgen onze echte eerste stage dag! Benieuwd wat ons te wachten staat!

Vanmorgen stonden we op en eindelijk zou het beginnen: onze stage! Om half 8 ging de wekker en na het ontbijt gingen we (toch een beetje zenuwachtig) richting de lounge, ik richting de Frontoffice en Laura had eindelijk haar gesprek met de F&B manager, dachten we. We hadden afgesproken wanneer ze de F&B manager weer niet kon vinden met mij mee zou gaan. En ja hoor, toen ik nog niet eens binnen was stond ze alweer naast me :P ‘Come back at 12!’ had ie gezegd. Nouja, dus toch maar met mij mee! We hadden weer een gesprek met Suma (de Frontoffice manager). Hij stelde ons voor aan Asti (een medewerker van de receptie), en die zou ons een beetje opweg helpen. We moesten eerst de folder een beetje bekijken en zouden daarna beginnen. Ook legde ze ons wat uit bij de receptie en over het aannemen van reserveringen. Toen kwam er ineens een volle bus Australiers de hoge oprit oprijden en die moesten eerst ingecheckt worden. We mochten alleen toekijken, maar zijn na 20 min maar weer naar achter gegaan. Het gaat allemaal zo snel, en het is best ingewikkeld! Ze we wouden voorstellen dat ze ons eerst wat dingen konden leren. Toen we achter zaten kwam Suma weer terug, en die stelde voor om in de backoffice ‘behind the scenes’ even rond te kijken: Prima! Daar kwam er weer een andere assistent die ons de ins en outs van het hotel vertelde. Inmiddels was het 11 uur en moesten we naar de housekeeping om onze kleding op te halen. Eindelijk konden die warme schoolpakkies uit! :D Maar helaas, ze bleken het op maat te maken dus het was op z’n vroegst maandag klaar. Aan de andere kant is het wel fijn dat we eigen, op maat gemaakte dus, kleding krijgen zodat we niet in iets rondlopen wat veel te klein of te groot is! Dus straks maar naar Putu (de General Manager) om te vragen of we wel mochten werken in onze eigen kleding.

Het was inmiddels half 12, en na als eerste lunch een zak chips te hebben gegeten is Laura naar de F&B manager gegaan en ik naar mijn stekkie op de Frontoffice. Daar kreeg ik weer een gesprek met Suma over mijn rooster. Eindelijk! :D Hij begon met vragen wat ik allemaal wilde leren. Dus ik een beetje uitleggen hoe mijn opleiding in elkaar zat, maar het is me nog niet gelukt om m aan z’n verstand te brengen dat het een managment opleiding was en geen ‘doe’ opleiding om het zo maar even te zeggen. De taken die ik krijg zijn allemaal redelijk uitvoerend, maar ik denk dat ik hier ook wel veel van zal leren! Ik sta tot eind oktober op deze afdeling en dan ga ik de F&B in. Even later kwam Laura er ook bij zitten en heeft zij haar rooster verteld, en hebben we gevraagd of we een beetje dezelfde dagen vrij kunnen hebben. Hij zei dat als we 9 uur per dag werken we 2 dagen vrij krijgen, en als we 8 uur per dag werken, we 1 dag vrij zijn. Meteen gekozen voor 9 uur natuurlijk, en zo vroeg mogelijk beginnen. Daar was ie maar wat blij mee! Volgens mij zijn ze hier niet zo van het vroege opstaan wan iedereen komt om 9 uur pas aankakken :p Nouja prima! We beginnen om 8 en zijn klaar om 4 of 5 (geen idee of de uur lunch ook mee wordt gerekend met de tijd). Aangezien het hier om 18.30 al donker is het wel fijn dat we dan nog 1,5 of 1,5 uur licht hebben. Ook vroegen we of we de dagen vrij gelijk konden hebben
Hij vertelde dat ik vandaag zou beginnen bij de reservations, maar er was nog niemand die me kon begeleiden omdat het zo druk was. Dus eerst maar lunchen. De tweede lunch in de kantine van alle medewerkers. We moesten het doen met rijst, kroepoek en een gebakken ei, maar het was heerlijk

Na de lunch nog maar even naar Putu (de General manager) om te vragen hoe het nu moest met de kleding. Want ik moest vandaag beginnen, had nog geen kleding en mocht niet in mn eigen pakkie werken. Laura was t/m zondag vrij, dus met een beetje lief kijken kon ik dat misschien ook wel voor elkaar krijgen zodat we niet in onze eigen WARME kleiding hoefde te werken. Hij zei dat ik nu zondag moet beginnen omdat er dan tijd voor mij was maar hij zou het nog overleggen met Suma (leuk he al die namen :p) en we hoorden het later wel. Om 14.00 had Laura een briefing van haar afdeling, dus zijn we daar samen heen gegaan. Na de briefing kregen we een rondleiding door het eerste restaurant waar Laura gaat beginnen en na een kwartiertje stonden we weer buiten. Toen weer naar Suma (FOM) gegaan om te vragen of het internet al was geregeld! Hope so, hope so.. wil zo graag met jullie skypen in Nederland!! Maar helaas. Bel om 3 uur maar terug werd ons gezegd, dus daar maar op gewacht. Natuurlijk om kwart over 3 nog niks gehoord, dus zelf maar weer naar de frontoffice gegaan om te kijken waar ie was. Hij had ineens allemaal meetingen dus dat schoot ook niet echt op. In de hal kwamen we Irma tegen, dus meteen gevraagd wanneer de brochure (met onze foto’s!) uitkwam. Ze had inmiddels een Australisch echtpaar gevonden dat in de lounge moest poseren, een erg grappig gezicht! Ze zei dat de brochure volgende week al uitkomt dus spannenddddd!!!

We zijn toen even naar Lucia (onze trainer coordinator) gegaan om nog wat dingen te vragen over de was. Daar kwamen we Putu weer tegen en hij vertelde mij dat er zondag toch geen tijd voor me was dus dat ik maandag moet beginnen. Nouja oke! 3 dagen vrij, dus tijd om echt dingen te kunnen gaan doen hier!! Ook kregen we voor maandag een tijdelijk uniform en moesten we op de foto voor ons pasje. Als we die hebben horen we er echt bij!

Meteen besloten we om morgen naar de Waterbom te gaan, een groot waterpark hier in de buurt! Eerst ff wat informatie gevraagd, en helemaal overtuigd om er vroeg heen te gaan morgen!

Toen hebben we de was gedaan, en ineens werden we 3 keer gebeld. Volgens mij was het Suma, maar ze nemen hier niet op met hun naam maar het eerste wat ie zei was Are you Laura? Mijn naam vinden ze moeilijk om te onthouden :p Hij wou weten of we al een uniform hadden bleek later maar ik snapte hem niet echt. Ze kunnen hier de f en de v niet zo goed uitspreken en in plaats van die letters zeggen de de p. Dus uniform word uniporm. En vooral omdat ze zo snel praten is het best ingewikkeld. Aan de telefoon althans, in het echt zijn ze goed te verstaan! Alleen die letterwisselingen zijn soms ingewikkeld, maar nu we daar achter zijn snappen we het steeds beter.

Daarna weer lekker lezen bij het zwembad! En het thema van de avond was Satay Night, dus lekker sate gegeten, rijst, pataties, rauwkorst. Heerlijk! Toen we weer terug gingen naar onze kamer kregen we de schrik van ons leven….: De stroom was uitgevallen en we hoorden overal geluid!!! Nouja, ik hoorde overal geluid en Laura schrok weer van mij :p Het kwam van de snoepzak vandaan, dus we dachten dat er Gecko’s aan onze snoep waren begonnen.. Meteen maar even de zaklamp opgezocht.. Bedankt Ernst, Maarten en Paulien!! Toch wel erg handig zo’n ding.. ik dacht namelijk dat we die niet nodig zouden hebben! Meteen naar de frontoffice gegaan om het te vertellen. De vrouw die er stond keek niet erg verbaast dus blijkbaar gebeurde het vaker. Toen weer naar de kamer om de deur open te doen voor een securitymannetje en de electricien ofzo. 2 knopjes in de meterkast om en de stroom deed het weer! Omdat onze laptops nog niet opgeladen waren, moesten we onder het genot van Tom en Jerry nog even wachten tot ze wat voller waren. En nu weer vanuit een internetcafe onze verhalen op internet zetten.

Dat waren de afgelopen dagen!

Oja, bij mn namenlijst kan ik weer een naam toevoegen:

Clara! Pff in voelde me wel een beetje beledigd, maargoed.

Het is hier echt super! Alleen jammer dat de stage een beetje moeizaam gaat. We worden steeds van hot naar het gestuurd. Maar het zal wel los lopen!

Morgen naar de waterbom, en het volgende verhaaltje komt snel!

Dikke kus vanuit Bali!

• 19 Augustus 2010 - 20:13

Pap Hans:

dag lieve meiden, wat een fantastisch verhaal en wat beleven jullie veel. Hier is het ook wel en beetje warm en beetje droog...
    kus uit enschede - doei

• 19 Augustus 2010 - 20:25

Hoi Lieve Meiden:

Weer met veel plezier jullie avonturen gelezen en wat hebben jullie in die paar dagen al veel meegemaakt!
    Geniet van jullie vrije dagen,want volgende week moeten jullie waarschijnlijk hard aan het werk.
    Veel plezier in de Waterbom.
    Liefs Zwaantje

• 20 Augustus 2010 - 19:54

Karine:

Hallo,

Weet niet of je mij nog kan herinneren, ik was ook met Lau mee in Dusseldorf! Jij schrijft ook al van die mooie reis verhalen! Ik zit nu allebei jullie sites in de gaten te houden en alles met een big smile te lezen! Hoe is het vol te houden zeg, ze zijn daar volgens mij veeeeeel te makkelijk! Haha! Nou meid jij ook nog veel succes! En pas je wel goed op Lau en zij op jou:d!

Groetjes Karine

• 21 Augustus 2010 - 13:46

Mike:

met je bali!:P
    heel veel plezier daar!:D

• 21 Augustus 2010 - 19:40

Annie:

Hoi Carlijn,
    Wat een leuke verhalen.Wat heb je al veel beleefd.
    Veel succes met je eerste werk dagen.
    Liefs Annie.