Long weekend, but today was much longer! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu Long weekend, but today was much longer! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu

Long weekend, but today was much longer!

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

23 Augustus 2010 | Indonesië, Bali

Heee Allemaal!

Tijd voor weer een verhaaltje Schrik niet, we zijn echt ontzettend moe dus ik hou het kort deze keer! ;) Vandaag hebben we onze eerste echte werkdag gehad. Nouja, werkdag. De stage is nu echt begonnen. Niet echt enthousiast! Maar daar vertel ik zo wel meer over.

Vrijdag waren we vrij. De hele dag voor onszelf! Dus wat doe je dan als je in Bali bent? Naar een waterpark gaan natuurlijk! :D Net als alle andere dagen zijn we vroeg opgestaan, na geld gewisseld te hebben en de route wisten zijn we tegen 9 uur richting het park gelopen. Het bleek maar iets verder te zijn dan de Mall waar we al een paar keer zijn geweest dus we waren er zo. In de folder van ons resort hadden we een glijbaan zien staan, erg hoog was(!), steil naar beneden ging, weer omhoog en weer naar beneden. Toen de we parkeerplaats opgingen zagen we m meteen. Niet omdat overal bovenuitkwam, maar omdat ie nog onder de palmbomen uitkwam! We moesten er erg om lachen, want we hadden verwacht dat z’n hoogte meer zou lijken op de Goliath ofzo! Grote mond natuurlijk, want toen we er eenmaal naast stonden was ie toch best hoog! Dus eerst alle andere glijbanen geprobeerd, die erg leuk waren(!) en toen ons maar gewaagt aan deze joekel :p Eenmaal boven bleek ie nog hoger, en waar je de glijbaan in stapte, ging je op een plankje staan en die schoof dan weg, en dan viel je echt bijna verticaal door een buis naar beneden! Super eng, maar wel stoer dat we het beide aangedurft hebben! Op mijn hyves pagina (www.carlijnn-23.hyves.nl) staan trouwens al mijn foto’s! Ook van het park Op deze site kan ik er maar 10 plaatsen volgens mij, dus ik zet ze allemaal op hyves!

Om 12 uur hadden we het wel gezien en zijn we na nog een rondje door de shopping Mall te hebben gemaakt, teruggelopen naar het resort. Daar hebben we de rest van de middag heerlijk rustig aan het zwembad gelegen.
Toen was eindelijk het moment daar: INTERNET! We hebben een voucher van 72 uur (3 volle dagen) internet! Er zit geen eind datum aan, dus met deze 72 uur kunnen we nog wel even voouit gelukkig!
S’avonds was het thema van het eten Bali food, dus we hebben echt Balinees gegeten! Veel rijst, kip en salades, maar erg lekker! Ook kregen de vrouwen allemaal een sjaaltje om hun heupen en de mannen een op hun hoofd, echt Balinees dus, en erg leuk!

Na het eten kwamen Sandra en Jorien ons resort bekijken! Leuk om ze weer te zien na de vakantie en in zo’n ver land! We hebben ze onze kamer laten zien, rondgeleid en zijn uiteindelijk in het tropical cafe beland. We hadden genoeg te kletsen! Tegen half 11 zijn ze weer terug gegaan en hebben we eindelijk geskyped met het thuisfront Het werkte echt heel goed! Dus fijn dat we nu zo makkelijk naar Nederland kunnen bellen.

Zaterdag zou het mooi weer worden. Dus tijd om weer lekker bij te kleuren! De reden dat we nu nog niet zoveel doen is omdat we nog steeds ontzettend moe zijn. Het kan ook door de warmte komen, maar we hebben hier nog niet het gevoel van 100% energie gehad. Uiteindelijk bleek het weerbericht niet erg te kloppen want er was veel bewolking. Toen maar besloten om even te gaan winkelen. Eerst weer naar de mall, en toen de kleinere winkeltjes in. Ik zag een leuk paar slippers, dus ik zag mn kans om ontzettend af te gaan dingen! :D want ongeveer 30 euro (omgerekend) vond ik toch wel erg duur. Nu bleken ze alleen in maat 37 te zijn. Nouja dat gaat met mijn 39 toch echt niet lukken! De man van het winkeltje probeerde het nog, door te zeggen dat het wel zou passen (sure ;) ) maar hij kon me niet overtuigen. Toen we terugliepen was is een shirtje en een bikini rijker dus we waren wel geslaagd Het was inmiddels al donker en zijn na de Aussie BBQ (het thema van de zaterdag) weer terug gegaan naar de kamer. Nog even gecomputerd en gaan slapen! Doordat we zo moe zijn steeds, toch maar een pilletje genomen om ons ritme weer echt goed terug te krijgen. Hopen dat we nu minder moe zullen zijn. Deze week gaan we kijken wat we volgend weekend kunnen gaan doen. Want we willen nu echt meer van het eiland zien!

Zondag zijn we (hoe verassend) weer bij het zwembad beland. We waren er al om kwart over 10! Om geen straaltje van de zon te kunnen missen En gelukkig goed bijgekleurd. Buten dat ik mijn eerste boek uit heb gelezen, en Laura bijna haar tweede hebben we vooral heerlijk gezeten. Tegen 4 uur gaan douchen en om half 7 gaan eten. Roasted night dit keer!

S’avonds zijn we met de taxi naar het resort van Jorien en Sandra geweest. Vol goede moed om goed af te gaan dingen, liepen we naar de ingang van het resort. Meteen stopte er een taxi dus we konden zo weg. Van 100.000 rupiah (iets minder dan 10 euro) afgedingt naar 75.000 rupiah (ongeveer 7 euro), best netjes toch? Na een half uur reden we de poorten van Nusa Dua binnen. Het plaatsje blijkt dus alleen maar te bestaan uit resorts! Het Laguna resort had een vergelijkbare ingang met die van ons. En we werden heerlijk bij de ingang afgezet! Na de kamer van de andere meiden gezien te hebben zijn we naar hun voorlopige appartementje gereden. Het is een Home & Stay maar ziet er leuk uit! Er zitten nog meer mensen uit andere landen, dus dat is altijd gezellig. Toen we weer bij hun resort aankwamen hebben ze ons eerst een rondleiding gegeven. Het is echt super groot, maar er mooi! Veel zwembaden en strandjes die in elkaar overlopen. En het ligt ook direct aan het strand! Wel jammer dat er veel rijke lui komt, en veel VIP’s dus het was ontzettend rustig. Na nog een drankje te hebben gedronken in een bar (Laura en ik voor de zoveelste keer geprobeerd vers geperste jus te krijgen, maar helaas. Het leek weer meer op sinas..) zijn we weer met de taxi teruggegaan. Deze taxi hadden Sandra en Jorien al vaker gehad en het was een aardige man. Hij vertelde dat als we een keer wat meer van het eiland wilde zien, we maar hoefde te bellen en hij ons overal heen zou brengen! Voor hem een vaste klant natuurlijk, en voor ons een goedkope taxi! Hij heeft ons namelijk voor 60.000 rupiah teruggebracht! (iets minder dan 6 euro)
Met z’n visite kaartje in the pocket zijn, we naar onze hotelkamer gegaan. Nog even geskyped met de vriendjes en toen tegen kwart over 1 gaan slapen! Want de volgende dag zou dan echt onze stage beginnen.

Vanmorgen stonden we vroeg op en waren we om half 8 al klaar met douchen, aankleden, en ontbijten. Na nog even tv gekeken te hebben zijn we om 5 voor 8 naar het werk gegaan! Elkaar nog even succes gewenst, en toen ging het toch echt beginnen. Toen ik bij de receptie binnenkwam, moest ik eerst nog even wachten tot mijn begeleider er was. Gelukkig dacht ik! They have time for me! :D Toen ik zat te wachten, kwam er een vrouwtje van die aan mijn haar begon te plukken. Ze begon het ineens te kammen, maakte een strakke staart met een vlecht erin, lippenstift op en ik was er klaar voor. Ik was verbaasd! Ze had namelijk helemaal niks gevraagd. Ze dacht blijkbaar dat ik bij de receptie moest staan ofzo. Tegen 9 uur kwam mijn begeleider en kreeg ik wat uitleg over het programma van de reserveringen. Het duurde een kwartier en toen mocht ik het zelf gaan doen. Echt allemaal ingewikkelde codes, en ik snapte er niet veel van. Het ging allemaal veel te snel! Maar ze zei dat het niet zo moeilijk was en dat ik het wel kon. Nouja, toen bleek dus dat ik de hele ochtend moest doen. Best vaag, want ik snap niet echt wat het voor zin heeft dat ik het kan. In de pauze konden Laura en in ons hart bij elkaar luchten want zij bleek een beetje hetzelfde probleem te hebben. We besloten om het een paar dagen aan te zien en als er geen verandering in komt gaan we er wel wat van zeggen. Ik heb vorige week al geprobeerd uit te leggen wat onze opleiding ongeveer inhoud maar ik kon niet tot mijn manager doordringen. Na de pauze was het niet veel anders. 8 uur lang zitten is echt niks voor mij, dan gaat de tijd zo langzaam! Laat mij maar hard werken, dan ben je tenminste oprecht moe aan het eind van de dag! We waren dus alweer moe van het niks doen. Snel maar even onze begeleidend docent inlichten dus en vragen wat we er aan kunnen doen. Zelf hebben we het idee om zelf een soort van opdracht te doen over het resort, dat met FM te maken heeft zodat we er echt iets aan hebben! Iets op te zetten, verbeteren oid! Want 5 maanden dit doen, zien we beide echt niet zitten.
Na het werk zijn we weer uitgeteld bij het zwembad beland, echt ontzettend moe! Na dit verhaaltje duiken we ook meteen met een pilletje voor het ritme ons bed in.

Ik klink erg negatief over de eerste dag van mn stage, maar we vinden het echt jammer dat het werk zo uitvoerend is. De dingen die we vandaag hebben geleerd, daar kunnen we echt niets mee voor onze opleiding. En dat is zo jammer! Hopen dat we het voor elkaar kunnen krijgen met iets bezig te mogen dat meer met de opleiding te maken heeft!

Eind van de week horen jullie weer meer!

Veel liefs en een dikke kus vanuit Bali!

  • 23 Augustus 2010 - 20:13

    Marieke:

    Clara! Goeie naam ;)
    Heb net beide verhaaltjes doorgelezen. Leuk dat je alles zo uitgebreid beschrijft, kan ik me er een beetje een voorstelling van maken ;) Jammer dat jullie eerste stagedag toch wel een beetje tegen viel! Hopelijk komt er snel verbetering in! Je bent er ten slotte wel om te leren he :p
    Zijn jullie al lekker bruin inmiddels?
    Hier is het niet echt zomer momenteel, helaas! Ben zelf net een paar dagen in Amsterdam geweest, toernooi spelen, was leuk!
    Leuke foto's op je hyves! Vet grappig die fotoshoot en die glijbaan! :o
    Succes de komende dagen met het werk!
    Liefs uit Groningen!

  • 24 Augustus 2010 - 13:28

    Zwaantje:

    Hoi lieve meid,
    Jammer dat je eerste stagedag wat tegenviel, hopelijk is je 2e dag wat beter verlopen.
    Lees steeds met veel plezier je uitgebreide verslagen.
    Liefs Zwaantje uit een zonnig maar winderig Enschede

  • 31 Augustus 2010 - 10:36

    Sanne:

    Hey Carlijn!
    Heb net even de achterstand ingehaald, had je verhalen nog niet gelezen en je foto's nog niet gezien...
    Jammer dat je eerste stagedag een beetje tegenviel, ik hoop dat jullie in ieder geval wta te doen krijgen wat met de opleiding te maken heeft en wat wat meer actie en afwisseling biedt. Het is natuurlijk ook even wennen he, in het begin!
    Daarnaast; ik ben echt vreselijk jaloers op je mooie foto's! En wat ben je al bruin :O Haha straks kom je terug als blonde neger :P

    Heel veel succes deze week met je stage, maak er wat van :D

    Liefs Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 22852

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2010 - 18 Januari 2011

Stage Bali

Landen bezocht: