Belanda Goreng! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu Belanda Goreng! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu

Belanda Goreng!

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

13 September 2010 | Indonesië, Bali

Hee allemaal!

Een verslagje vanuit mijn tijdelijke werkplek! Alweer een weekje verder, en ik ben geprmoveerd tot Personal Assistant General Manager! Een hele eer :p, en eindelijk heb ik mijn dag vol met allerlei dingen doen. Het is wel veel werk achter de computer, en redelijk simple, maar ik ben gelukkig wel de hele dag bezig! Nu gaat de tijd gelukkig een stuk sneller en heb ik wel een beetje het gevoel dat ik iets gedaan heb elke dag :)
Aankomende woendag of donderdag is ze terug en gaan Laura en ik naar een andere afdeling, benieuwd wat ons daar te wachten staat. Laura zit trouwens achter mij (letterlijk) er zit alleen een muurtje tussen en we zitten er beide met onze ruggen naar toe, maar we kunnen gelukkig wel kletsen! En af en toe even over het muurtje koekeloeren! (dat kunnen wij trouwens alleen, de andere collega’s zijn zo klein dat ze er niet overheen kunnen kijken :P)

Vorige week vrijdag kreeg ik uitleg over wat ik allemaal moest doen als assistent. Het meisje dat hier normal zit had vanaf vorige week maandag (6 sep) anderhalve week vrij door de rammadan en het suikerfeest van afgelopen weekend. Dus ik neem haar taken voor die tijd over. De taken zijn erg assisterend, maar wel leuk om te doen. De General Manager heeft veel humor, maar toch we een tikkeltje arrogant. Dat moet je ook wel hebben anders loopt iedereen over hem heen, maar verder is ie erg aardig. Hij is Engels, dus de communicatie met hem gaat ook alleen maar in het engels. Gelukkig maar!
Maandag (6 sep) heeft zijn gewone assistant (Dede) mij nog wat dingen uitgelegd, dinsdagochtend was ze er nog even maar daarna moest ik het toch echt alleen gaan doen.

Dinsdagmiddag heb ik meteen heel wat anders gedaan :p Nicoline (NL manager) vroeg of we mee wooden naar een meeting. Nouja tuurlijk! Even wat anders doen. Nou die meeting bleek dust e gaan over de ins en outs van facebook en twitter! Twee meisjes die er veel verstand van hebben kwamen er een presentatie over geven. Dat verzin je toch niet! Het was voor een aantal managers van wat restaurants hier in het resort, en er zaten nog wat andere managers bij. Een uur over facebook en een uur over twitter, dus nu weten we er alles van! Waar het om ging was dat de managers hier er wat meer over te weten komen zodat ze het kunnen gebruiken als promotie van het resort. Weer wat geleerd!

De rest van de week heb ik achter het bureautje gezeten, en me vooral bezig gehouden met Guest Comment Cards, invoeren en mensen terug mailen over hun klachten die ze hadden met excuses erbij, blaadjes printen, engelse mailtjes maken, brieven sturen, stempelen, formulieren ordenen voor de GM voor de morning briefing elke ochtend etc. Ik heb gelukkig een kleine radio op mn bureau staan, dus het is niet meer zo stil!

Zoals ik al zei komt Dede woensdag of donderdag terug en krijgen Laura en ik andere taken! We zullen wel zien!

Vorig weekend hebben we voor het eerst gesport hier! Er is hier een exercise room en daar mogen we gratis gebruik van maken :D Meteen al een goed voornemen gemaakt om 2 x per week te gaan sporten! We bewegen helemaal niet meer, en we fietsen zelfs niet meer dus een goede vervanging!
Ook hebben we genoten van de massage die we hadden gekregen! Drie kwartier heeerlijk relaxt liggen, en alle stress die we hebben (hmm? :P) eruit gemasseerd. Chill!

Vorige week zijn we een paar keer uit eten geweest, en ook een keer met Sandra en Jorien. De dinsdag en de woensdag zijn qua eten niet zo lekker, dus dan mogen we van ons zelf ergens anders eten! We zijn trouwens verslaafd geraakt aan smoothies en knoflook brood, en dat hebben ze hier gelukkig in overvloed! (L)

Afgelopen weekend hebben we gesurft! We hadden via het hotel met korting(!) gereserveerd bij een surf school bij Kuta Beach! Maarten en Paulien hebben hier ook gesurft, en het was een echte aanrader zeiden ze! De naam was Bali Learn To Surf (hoe kan het ook anders:p) en we zouden een ochtendcusus gaan volgen.
Om kwart voor 8 werden we opgehaald met een busje van de surfschool vanaf het resort door de instructeur, die erg haast bleek te hebben want toen wij om 10 over half 8 aan kwamen lopen stond ie al ongeduldig te wachten.
10 minuten later kwamen we aan in het Hard Rock hotel, waar de surfschool bij zat. Na ons in stoere surf-outfitjes hadden gehesen gingen we eerst oefenen in het zwembad. We waren maar met z’n vieren, wij 2 en nog een Frans stel. Dus we kregen alle aandacht om het goed te kunen leren!
Na een half uurtje geoefend te hebben in het zwembad, gingen we richting de zee. Omdat het nog maar half 9 was, was het gelukkig nog erg rustig! Alleen een kudde Japanse en Chinese toeristen op het strand, om onze kunsten te bewonderen (A) De golven waren best hoog! Dus het was erg moeilijk in het begin, en we vielen alle vier echt de hele tijd :p en dan werd je ruw het zeewater ingedrukt door alle sterke golven, en als je dan boven kwam wist je even niet meer wat boven of onder was. :p
Na een half uurtje even een korte break, met lekker koud water. Nietsvermoedend stonden we ons water op te drinken en toen kwamen ineens al die chinezen en japanners naar ons toe die met ons op de foto wouden! Vooruit, één foto kan wel. Maar daar bleef het niet bij, steeds meer mensen kwamen op het idee! Pff we voelde ons net een toeristische attractie! Terwijl wij zelf eigenlijk ook maar een soort van toeristen zijn haha. Na 5 foto’s had ik er wel genoeg van en ben ik snel gaan zitten. Ook de duikinstructeur zei dat ze maar weer door moesten lopen haha :p
Toen we daarna nog een half uurtje gesurft hadden, en het nog niet echt goed ging en de golven alleen maar hoger werden, vroeg de instructeur of we smiddags misschien terug wouden komen als de golven iets lager waren en mee wouden doen met de middagles. Maar besloten om dat te doen, en zijn in de tussentijd even teruggeweest naar het hotel.

Om kwart voor 2 zouden we weer worden opgehaald, dus wij zaten braaf vanaf half 2 te wachten. Natuurlijk kwam er tot kwart voor 2 niemand. Ineens kwam er een jongen aanlopen en vroeg of wij Carlijn en Laura waren voor het surfen. Ze hadden de auto vast voor op de parkeerplaats laten staan zodat ze niet helemaal de oprit op hoefde te rijden. Nou mooi niet dus! Daar stonden 2 motorbikes klaar…. Door het drukke verkeer dachten zij ons wel even op de scooter mee te kunnen nemen! Nou daar ging ons voornemen om niet op zo’n ding te stappen.. we vonden het toch wel eng in dat drukke verkeer. Ik vind het in Nederland al best eng om achterop zo’n ding te zitten, en laat staan als het verkeer ook nog eens een ontzettende chaos is!
Nouja toch maar achterop gestapt, en gevraagd of ze niet zo hard wouden rijden. Het was inderdaad een stuk sneller, en mijn chauffeur dacht ook nog even stuk af te snijden door een binnenweggetje te nemen, en vervolgens daar vol op het gas te trappen. Ik heb maar snel gezegd dat we er met 30 km per uur ook wel kwamen, en gelukkig ging het toen wel wat rustiger. Ik snapte niet helemaal de zin van het binenweggetje, want Laura was er alsnog eerder :p

We mochten na het omkleden gelukkig meteen naar het strand, en hoefde niet eerst in het zwembad te oefenen. We kregen we een instructeur mee, en die heeft ons na wat tips goed kunnen helpen! Uiteindelijk ging het veel beter, en bleven we ook staan! Het sturen lukte ook al een klein beetje, maar dat lukt echt alleen goed als je heel stevig staat. Toen we weer even een break hadden vroeg de instructeur waarom we nog zo wit waren, aangezien we er al 4 weken zaten (en bedankt, wij waren al redelijk trots op het kleurverschil dat we hebben :p). Dus wij uitgelegd dat we maar 2 dagen per week van de zon kunnen genieten omdat we de andere dagen moeten werken. Toen vertelde hij dat de Nederlanders hier ‘Belanda Goreng’ (gebakken Nederlander :p) werden genoemd omdat ze zo veel in de zon zitten! En bruin willen bakken! Haha, nou daar behoren wij toch wel toe, aangezien dat ook ons doel is haha :p
Na de break hebben we nog tot ongeveer 4u gesurft (uiteindelijk veel langer dan waarvoor we hadden betaald, omdat de middagploeg tegelijk met ons stopte), dus we kregen wel waar voor ons geld! Na het douchen bij het hotel, kregen we een certificaat dat we he took echt hadden gedaan! Jeeeeej :D Alle foto’s staan op hyves, en er komen ook nog wat filmpjes bij van onze surf kunsten!

Zaterdagavond zijn we wezen stappen met Sandra en Jorien. Uiteindelijk redelijk vroeg weer terug gegaan. Laura en ik waren helemaal kapot van de dag, en zagen de spierpijn die zou komen ook al in de lucht hangen.. En inderdaad, zondag warden we wakker als 2 kreupele fossielen, en hadden overall pijn! Gelukkig geen verplichtingen deze dag, alleen bijkleuren natuurlijk! Onze naam als Belanda Goreng maar even waar maken :p Gelukkig ging dat ging erg goed, ondanks de spierpijn. De zon werkte gelukkig ook mee, en was er bijna de hele dag. We hadden wel echt geluk met het weer in het weekend, want afgelopen week was het echt waardeloos! Regen regen en nog eens regen. Maar nog steeds warm, dus erg benauwd. Maar het weekend waren gelukkig de mooiste dagen van de week :)

Dat was het wel weer! Ik ga snel verder met mijn taken van vandaag, en over 2 uurtjes zit de werkdag er alweer op. Vanavond pasta night at Tropical Café, een van onze favorieten! :D

Veel liefs! xxxx

  • 13 September 2010 - 08:44

    Co Suzan & Juan:

    Hoi Carlijn,
    Wat leuk om je verhalen steeds te lezen. Volgens mij gaat het je ontzettend goed af, zo ver van huis en haart...
    Veel liefs uit Swiftebant.

  • 13 September 2010 - 16:46

    Ernst:

    Hee Lieverd!

    Wat leuk te lezen dat het zoveel beter gaat daar!En dat surfen is wel heel gaaf! Als ik die foto`s zo zie gaan jullie dat vast vaker doen!;)Ik heb vandaag weer een ouderwets dagje school gehad en zit nu alweer binnen aan de studie!:D Niks spannends aan dus!

    Spreek je snel weer!

    Dikke kus!

  • 13 September 2010 - 18:47

    Broeremans:

    Topper! Mooi verhaal:D en dat surfen gaat helemaal goed komen.. nog even en je surft mij er ook uit (ik ben immers zo goed;))
    geniet ervan lieve zus!

  • 15 September 2010 - 10:14

    Sanne:

    Heeee surfchick!
    Hartstikke gaaf joh, die foto's en het filmpje van het surfen! Wat een kick geeft het he, als je echt op je plank staat :D
    Jammer van de regen, maar je kan natuurlijk ook niet al te bruin terug komen he, dat kunnen we hier niet aan hoor!
    Veel succes met werken deze week, mooi dat je zoveel te doen hebt nu :)
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 22849

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2010 - 18 Januari 2011

Stage Bali

Landen bezocht: