Een kleine update! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu Een kleine update! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Carlijn Simmelink - WaarBenJij.nu

Een kleine update!

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

28 September 2010 | Indonesië, Bali

Even een kleine update!

In mijn vorige verhaaltje vertelde ik dat we volgende week naar een andere afdeling zouden gaan. Daar waren we erg blij mee omdat het op deze afdeling niet echt heel konden doen. Maar helaas, het gaat niet door.
Maandag sprak de HRM manager ons aan, en vertelde ons dat wij niet meer bij de morning briefing mochten zijn. We mogen het alleen nog op vrijdag bijwonen. Ze willen vast ook over ons kunnen roddelen, en kunnen ons daar niet bij gebruiken natuurlijk! Wel jammer dat het nog maar 1x is, het was altijd wel leuk om daar bij te zijn.. Nu moeten we elke vrijdag verbeterpunten meenemen, zodat wij ook wat kunnen vertellen.
We moeten op de andere dagen dat uurtje nu gebruiken om meer te leren op de afdeling. Dit was nog niet het ergste. We moeten nu 2 weken EXTRA op deze afdeling blijven! Hij wild at we meer in detail leren wat er allemaal gebeurd. We zien dat echt helemaaaaaal niet zitten omdat we zo ontzettend weinig kunnen doen! Ik zit nu bij de Guest Relations en Laura bij de frontoffice. S’ochtends mag ik letters via de email versturen voor de mensen die de dag erna weggaan. Dat neemt ongeveer 15 min werk in beslag. Daarna, heb ik nog 7 uur en 45 minuten over om de geschiedenis van de gastgegevens op te schonen. Iets wat ik na 5 minuten wel begrijp, waar ik na 10 min genoeg van heb en waar ik na 7 uur en 45 min achter elkaar niks aan heb omdat ik er niks van leer. Echt ontzettend jammer! Want meer is er niet te doen. Tussendoor komen er alleen wel eens gasten wat vragen, maar 9 van de 10 keer moet ik naar de receptie lopen om het alsnog na te vragen, omdat ik het zelf niet weet (en ook nog niet kan weten). Ook erg jammer.. Daardoor ga ik maar vaak naar Laura achter de receptie om te kletsen, omdat zij het probleem heeft wat ik vorige week had. (“Just wait for the guests”)
We hadden met de HRM manager ook afgesproken dat wij meer uitleg zouden krijgen, en dat het vaste personeel daar echt aandacht aan zou besteden. Maar hier merken we ook nog helemaal niks van, meestal doen ze alsof wij niet bestaan. En als er dan een gast in komt checken en wij erbij gaan staan om het te leren, krijgen we vaak weer de paspoorten in onze handen gedrukt om ze te scannen. Zo krijgen we alsnog nergens iets van mee! Of al seen gas teen vraag aan ONS stelt, en wij het na willen vragen zodat wij het zelf aan de gast kunnen vertellen, lopen ze mee en nemen ze het helemaal van ons over. Ook als we de naam en het kamernummer al gecheckt hebben, vragen ze het nog een keer na aan de gast omdat ze niet vertrouwen dat wij dat ook kunnen checken! Zo frustrerend, het is echt heeeeel vervelend. Doordat we ons op dat moment helemaal opvreten van binnen, krijgen we ook steeds echt warmteaanvallen, en het is daar al bijna 30 graden! Niet echt goed voor je dus :p
Ook zeggen ze dat we meer moeten vragen, maar als zij steeds maar met hetzelfde klusje komen en maar af en toe iets uit kunnen leggen is dat voor ons ook niet echt motiverend. In het begin vond ik het vervelend om zo negatief te zijn over de stage omdat we nog maar net begonnen waren, maar nu we hier al anderhalve maand zitten, merken we dus dat er niet veel veranderd. Vaak zeg ik wel dat het goed gaat en leuk is, dat is het ook zeker! De dingen die we buiten de stage kunnen doen, zijn ontzettend leuk en gaaf!! Alleen de stage zelf valt gewoon tegen, en het zou zo jammer zijn als we er aan het zo op terugkijken zoals we er nu over denken. Sommige dingen zijn leuk, zoals Nederlandse gasten, andere grappige gasten, maar het werk zelf moet natuurlijk ook leuk zijn en zin hebben voor ons! Dat we echt iets leren..En dat is het nu dus niet.

Pffff wat een gedoe weer. We dachten echt dat dit goed zou komen, want van tevoren leek het me best een leuke afdeling! We hebben het al zo vaak geprobeerd met weer een nieuw gesprek met een van de managers, maar er veranderd steeds helemaal niks.

Zo dit moest ik even kwijt! Het helpt wel om even alles van je af te schrijven, op de manier hoe het echt gaat! Elke dag gaan we er met veel tegenzin en een klein beetje goede moed heen dat we die dag welll iets kunnen doen waar we voor op school zitten, maar worden vaak snel teleurgesteld. We kijken ontzettend uit naar het weekend steeds, omdat we dan wel leuke dingen kunnen doen!
Wat het enige voordeel is van het gesprek van gisteren dat we hierna een maand naar de Sales/Events kant gaan. Dit lijkt on seen heel leuk deel van de opleiding dus willen hier ook graag kijken natuurlijk! We verwachten er nu maar niet te veel van omdat we ontzettend bang zijn dat het weer op niks uitloopt, maar stiekem kijken we er wel ontzettend naar uit.

De weekenden zijn wel erg leuk zoals ik zei! Daar kijken we ook erg naar uit natuurlijk! Afgelopen weekend hebben we dus geraft, het was echt ontzettend gaaf! De rivier was redelijk wild! We hadden het wel iets wilder verwacht omdat wij juist de echt wilde rivier gekozen hadden. Maar buiten dat was deze ook erg leuk! Onderweg gingen we van een waterval van 4 meter hoog af! Helemaal plat liggen, de mensen voor ons met de benen over de rand van de boot, wij erachter met de voeten in de boot en je heeeeeeel goed vasthouden natuurlijk! Verder had de begeleider ook allerlei kreten voor waneer we iets moesten doen. Boem boem, betekende dat we bijna ergens tegenop gingen knallen, en dat was nog al vaak het geval, dus dat riep ie erg vaak haha! De pauze die we hadden was bij een hele hoge waterval, tussen de hoge rotsen. Erg mooi maar heeeeel vochtig het water spetterde echt alle kanten op!
Na de pauze kregen kwamen we nog iemand tegen! Een leuk krokodilletje van 2 meter lang, liep vrolijk over de oever van de rivier! Het was gelukkig nog wel een jongere, maar je moet er niet aan denken dat je uit die boot kukelt en dat beest gezellig naar jou toe komt zwemmen! En een paar keer viel je al wel bijna uit de boot als je je niet optijd vastgreep, dus dan had je wel mooi een probleem! Gelukkig zijn wij er veilig in blijven zitten, en hebben wij geen date met een krokie gehad!
Na het raften was er een uitgebreide Balinese lunch! Super lekker! Ook ineens een aardappel in een soort jussaus!! Jammie, dat had ik lang niet gehad :)
Ook konden we douchen, dus we hadden het goed voor elkaar! En het was het helemaal waard want doordat we via het hotel (met personeelskorting!) hadden geboekt waren we maar 42 euri kwijt! Het was eigenlijk 80 US dollar, dus dat scheelt nogal! :D

Verder heb ik maandag ook een pakje van mn ouders gerkegen! Er zat onder andere ook MIX HAGELSLAG in! En omdat de lunch hier in de kantine niet zo geweldig is, kunnen we nu lunchen met brood, boter en hagelslag! Super natuurlijk :D

Dit was het wel weer! Het was natuurlijk niet zo lang geleden na mijn laatste verhaaltje, maar dit wou ik graag even vertellen :)

Veel liefs! xxxxx

• 28 September 2010 - 16:27

Maarten:

Heej zussie, wat jammer dat het allemaal niet zo gaat zoals je graag zou willen of gedacht had.. Dan maar meer genieten van je vakantie;) Laat vooral van je horen en spreek je wensen uit hé.. Daarnaast vooral genieten van de ervaring en je niet te veel in het negatieve laten hangen;).. Komt allemaal goed! Breng Marie morgen naar Schiphol trouwens, dan zit ik ineens voor iedereen in het buitenland.. Dikke kus en blijven lachen!

• 29 September 2010 - 02:54

'paps':

ha die Carlijn
    Vanuit de States lezen we met interesse je vehalen. Stuur je ook iedere keer een CC-tje naar je begeleider in Deventer? Verder "go with flow", en maak er wat van. Maarten brengt Marie morgen naar Schiphol, erg leuk. Ziten we inderdaad allmaal, behalve de "meester" in een ander werelddeel,

groet dad

• 29 September 2010 - 03:38

Mum:

Lieve Carlijn

Ook aan de ander kant van de oceaan proberen we je te volgen, het blijft leuk om je verhalen te lezen. Jammer dat het nog steeds niet zo gaat met de stage zoals je zou willen, maar hou de moed erin en blijf genieten van alle mooie dingen die Bali te bieden heeft.

A big hug from your mum

• 29 September 2010 - 08:26

Sanne:

Hey Carlijn!
    Ik heb je net een heel verhaal op hyves gestuurd, haha! Wat jammer om te lezen dat het nu weer niet zo leuk is op stage... Maar ik sluit me aan bij de wijze woorden van je broer; blijven praten met die mensen daar! Je doet dit (waarschijnlijk) maar 1 keer, dus probeer er het beste van te maken en geniet er vooral van! Het is een hele mooie ervaring en voor je het weet is het voorbij... En het is niet iets waar je negatief op terug moet kijken... Dus gewoon blijven praten en geniet!!
    De foto's van het raften zijn super!! :D
    Keep up the good work :)
    Liefs xx

• 29 September 2010 - 08:27

Sanne:

En lang leve de hagelslag per luchtpost natuurlijk! :D